استاندار خراسان جنوبی در پیامی از مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات ۲۸ خرداد تشکر کرد و به رییس جمهوری منتخب تبریک گفت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در پیام حمید ملانوری با برشمردن این کلام مقام معظم رهبری که “حماسه حضور مردم باطل السحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان شد” افزود: شکوه حضور پرشور شما مردم عزیز خراسان جنوبی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، برگ زرین دیگری بر افتخارات بزرگ استان افزود و مهر تاییدی دیگر باره، بر ولایتمداری‌تان شد.

وی اظهار داشت: حماسه حضور شما، لبیکی دوباره به ندای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بود، صحنه‌ای برای به نمایش گذاشتن سرفرازی و شکوه عظمت ایران اسلامی در مقابل دیدگان بدخواهانی که به دسیسه‌ها و ترفندهای مختلف دست یازیدند تا با ایجاد بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، اعتماد شما را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بگسلند و مانع حضورتان پای صندوق‌های رای شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شما بار دیگر با مشارکت خود در انتخابات، به دنیا به ویژه استکبار جهانی و هم‌پیمانان خبیثش ثابت کردید تحت هر شرایطی پشتیبان نظام بوده، به آرمان‌های بلند امام راحل و رهنمودهای مقام معظم‌ رهبری (حفظه الله) پایبند هستید و تهدیدها و توطئه‌ها و ترفندهای مختلف را پشیزی بها نمی‌دهید.

وی افزود: اینک که به لطف حضرت پروردگار و در آستانه میلاد مبارک حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) و با حضور آگاهانه شما مردم بصیر و همیشه در صحنه استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری، رخدادی عظیم به وقوع پیوست، ضمن تبریک به محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی، حضور یکایک شما را ارج نهاده، از همه احزاب و گروه‌های سیاسی، متنفذین، تریبون‌داران، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، رسانه‌ها و همچنین کاندیداهای محترم و هواداران فهیم‌شان که برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ترغیب هرچه بیشتر مردم به مشارکت در تعیین سرنوشت کشور به صحنه آمدند و در کمال آرامش و متانت به گرم شدن تنور انتخابات کمک کردند، تشکر می‌کنم.

ملانوری اظهار داشت: ضمن تبریک به رئیس جمهوری منتخب و نیز اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستا و آرزوی توفیق برای همه این بزرگواران در خدمت به مردم، از زحمات کلیه عوامل برگزاری انتخابات در استان اعم از ستاد انتخابات و ستاد امنیت انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران، هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی سراسر استان، اعضای محترم شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، کلیه اعضای شعب اخذ رأی، مأموران امنیت انتخابات، ناظران، بازرسان، صدا و سیمای مرکز استان و کلیه رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و خبرنگاران استان، دستگاه های خدماتی، امدادی، بهداشتی، درمانی و تمامی کسانی که در اجرای انتخابات در بستر سلامت و امنیت تلاش کردند و شما مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی قدردانی می‌نمایم و از درگاه احدیت، سربلندی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف ایران و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری را در سایه عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) مسئلت دارم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح روز جمعه در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی، آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تاکنون این استان رتبه نخست مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به نسبت جمعیت دارد و براساس تعرفه‌های مصرفی، میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی بیش از ۷۴ درصد است.