رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قاین از طراحی نرم‌افزار هوشمند تشخیص تقلب در زعفران در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال پیگیری توسعه ایستگاه زرشک و زعفران هستیم.

 محمود مختاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری و اخذ مجوز رشته کارشناسی اتاق عمل و تثبیت رشته پرستاری با جذب هیئت علمی جدید در اولویت برنامه‌های حوزه آموزشی قرار دارد.

وی افزود: تألیف کتاب دانش بومی زرشک و زعفران، توسعه فضاها و فعالیت وسیع‌تر مرکز مشاوره کارآفرینی و اطلاع‌رسانی، مرکز مشاوره خدمات روانشناختی، مرکز تحقیقاتی بتن و مصالح ساختمانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و تکمیل و راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی زرشک و زعفران و اخذ پروانه بهره‌برداری کود زیستی مایکوریزا نیز در اولویت برنامه‌های حوزه پژوهشی واحد قاینات قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قاین ادامه داد: در حوزه فرهنگی و دانشجویی ساخت و تکمیل المان شهدای گمنام، نهادینه‌کردن بخشنامه آراستگی و عفاف و حجاب در دانشگاه و برگزاری دوره‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در اولویت است.

ساخت هتل سه‌ستاره طلای سرخ در قائن

مختاری بیان کرد: خبر خوشی که پیگیر آن هستیم، اخذ مجوز ساخت هتل سه‌ستاره طلای سرخ است که می‌تواند مجتمع رفاهی فعلی واحد را به تنها هتل در شهرستان قائن تبدیل کند.

وی افزود: به دنبال توسعه ایستگاه زرشک و زعفران به‌عنوان تنها و نخستین مرکز تحقیقاتی دو محصول استراتژیک (زرشک و زعفران) در ایران هستیم.

مختاری گفت: این واحد دانشگاهی در عرصه محصولات دانش‌بنیان و اختراع محصول دو نوع کود زیستی و فسیلی و یک نوع خاکبرگ غنی‌شده را به مرحله تولید رسانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قاین بیان کرد: نرم‌افزار هوشمند تشخیص تقلب در زعفران از روی عکس با استفاده از گوشی همراه نیز طراحی شده که امید می‌رود تا پایان سال ۹۸ به مرحله تجاری‌سازی و فروش برسد.

مختاری خاطرنشان کرد: احداث باغ پسته و زرشک در دانشگاه منجر به درآمدزایی به غیر از شهریه‌ شده و در سال جاری نیز اقدامات لازم برای کشت زعفران در حال انجام بوده و از آنجا که این واحد دانشگاهی در پایتخت زعفران و زرشک ایران و جهان قرار گرفته است، در صورتی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی توجه بیشتری داشته باشد با استفاده از برند زرشک و زعفران قاینات می‌توانیم محصولات ارزشمند این منطقه را به تمام ایران و جهان تحت لیسانس دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کیفیت صادر کرده و نام دانشگاه آزاد اسلامی را بلندآوازه‌تر از گذشته معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: با احداث گلخانه تحقیقاتی در حال تولید و تکثیر نوعی کاکتوس که ویژگی درمانی و خوراکی دارد، هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قاین اظهار کرد: وضعیت دانشجویان در ترم جاری مشابه سال گذشته است و انتظار می‌رود که کاهش دانشجو در مقایسه با سال گذشته نداشته باشیم.

مختاری یادآور شد: در شیوه‌نامه جذب دانشجویان خارجی، واحد قاینات را در زمره شهرستان‌های مرزی قرار داده‌اند که در این خصوص با نماینده مردم قاینات در مجلس نیز مکاتبه صورت گرفته تا امکان جذب دانشجو از کشور افغانستان صورت گیرد.