مدیرکل فرهنگ و ارشاد و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شورای پاسداشت زبان و ادب پارسی گفت: یکی از مولفه های پیشرفت در حوزه فرهنگ، انضباط اجتماعی است و باید نگاه ما در اجرای برنامه ها پاسداشت هویت باشد.
علی فرخنده  در شورای پاسداشت زبان و ادب پارسی، با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد برای زبان و‌ گویش های داخلی ارزشی قائل نبوده و‌ به دنبال مدل های دیگران می روند؛ افزود:چشم انداز مقام معظم رهبری در توسعه علم، فرمایشی مبنی بر  این است که در حوزه علم جمهوری اسلامی ایران باید کاری بکند که مردم برای دستیابی به علم، چاره ای جز آموختن زبان فارسی نداشته باشند.
فرخنده با بیان اینکه هر عضو جامعه در حوزه فرهنگی مسئول بوده و باید در برابر هجمه ها دفاع کند، افزود: یکی از مولفه های پیشرفت در حوزه فرهنگ، انضباط در حوزه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه در کشور قانون خوب کم نیست که باید اجرایی شود، افزود: نگاه ما در اجرای برنامه ها، پاسداشت هویت است و اگر در همین مسیر گام برداریم، بسیاری از مشکلات مان حل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: گلایه شهروندان از برخی مجموعه های خدمت رسان این است که در تابلوهای تبلیغاتی از اصطلاحات داخلی استفاده نکردند که می طلبد ساماندهی این دسته از موضوعات در بستر این جلسات بررسی شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور