استاندار خراسان جنوبی بخش صنعت را یکی از مهمترین محورهای توسعه استان اعلام کرد و گفت: استانی به پهناوری خراسان جنوبی با ظرفیت‌ها و مزایای بی‌نظیر، فضای مناسبی برای ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: استقرار واحدهای صنعتی، زمینه‌ساز توسعه استان است و به توسعه ملی نیز کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بخش صنعت باید ضمن ادامه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در زمینه معدن و ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط که توجیه اقتصادی دارد نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش صنعت در راستای کمک به اشتغال، تولید، معیشت و ثروت در استان با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد خراسان جنوبی، به طور ویژه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در نگاه دولت به حوزه صنعت ۲ نکته مدنظر قرار دارد؛ موضوع اول توجه به واحدهای تولیدی فعال است که بعضا حین کار با مشکلاتی مواجه شده‌اند و باید کمک کنیم این موانع رفع شود و واحدهای صنعتی بتوانند بدون وقفه به تولید و عرضه محصولات خود ادامه دهند.

ملانوری گفت: تلاش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید دارای توجیه اقتصادی از دیگر برنامه‌هایی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مسایل توسعه‌ای، فرهنگی و اجتماعی به مباحث اقتصادی گره خورده است تصریح کرد: مسایل اقتصادی است که به معیشت و اشتغال کمک می‌کند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی رشد فضای فرهنگی و نشاط اجتماعی همچنین امنیت پایدار منطقه را در گرو مسایل اقتصادی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم استانی موفق، با نشاط، رو به جلو و توسعه‌یافته داشته باشیم، باید بر مسایل معیشتی و اقتصادی اصرار ورزیم.

وی با اشاره به برنامه بازدیدش از واحدهای تابعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد افزود: هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت کارخانه و مسایل و مشکلات موجود است.

ملانوری اظهار داشت: بخشی از مشکلات در داخل استان و توسط دستگاه‌های اجرایی قابل حل و فصل است و بخشی نیز در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق آنها باعث اعتماد بیشتر بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی روند اجرای طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد را هم بررسی کرد.