مدیر گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی ۶۵ درصد در دو ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال افزایش یافت.

محمد کوهگرد با اعلام  اظهار داشت: در این مدت ۱۹۱ هزار و ۹۴۷ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات استان، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

مدیر گمرکات خراسانت جنوبی ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۲۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۷۶۰ دلار اعلام کرد و افزود: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد.

وی گفت: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن سبک و گازوئیل از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد از افزایش ۶۹ درصدی کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شدند، خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۱۰۹ هزار و ۳۱۳ تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۷۹ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

مدیر گمرکات خراسانت جنوبی گفت: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک بوده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور