#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تشکیل شورای ورزشی استان از جمله درخواست‌های اکثر ورزشکاران و هیات‌های ورزشی است که این شورا امسال تشکیل می‌شود تا تصمیمات خوب و موثری گرفته شود.

جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی استان خراسان جنوبی که سه ساعت به طول انجامید، افزود: مشکلات هیات‌های ورزشی باید به‌صورت تخصصی احصا و در حوزه‌های مرتبط دنبال شود تا بتوان طبق برنامه زمان‌بندی آنها را رفع کرد.

وی مشکلات جامعه ورزشی استان را به ۲ بخش ملی و استانی تقسیم کرد و گفت: برای مشکلات ملی باید استاندار پیگیری کند و در استان مدیرانی داریم که در چهار ماه گذشته ۱۰ تا ۱۲ بار برای گرفتن منابع و مجوز به استانداری مراجعه کردند یا ما را به اداره خود برده‌اند در عوض مدیرانی هم هستند که حتی یک بار به ما مراجعه نکرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای برخی مشکلات مربوط به حوزه استانی باید جلسات تخصصی و موردی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان، معاونان استانداری و دستگاه‌های مربوطه برگزار شود، بعد از برگزاری این نشست‌های تخصصی هر جا موضوعی نیاز به پیگیری استاندار داشته باشد ما نیز به نوبه خود پیگیری و در حوزه حمایتی و مالی سعی در حل مشکل خواهیم داشت.

وی افزود: برخی مشکلات مطرح شده در این نشست جزئی بود و با هماهنگی بین بخشی و دستگاهی قابل حل است در واقع موضوعاتی که مدیران میانی آن را دنبال نکرده‌ و سبب انباشت مشکلات شده است.

قناعت تصریح کرد: من هیچ قولی نداده و نمی‌دهم اما برای پیگیری مسائل و مشکلات مطرح‌ شده به‌طور حساب شده و کارشناسی قول می‌دهم.

وی گفت: هر قدر بگومگوها بین هیات‌های ورزشی و ادارات بیشتر شود، سرتان کلاه می‌رود لذا باید با وحدت، یکپارچگی و یکصدایی موضوعات مطرح و پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر فضای خوبی به لحاظ کار و همدلی در کشور ایجاد شده است که باید مجموعه ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی استان نیز از این فرصت نهایت استفاده را ببرند چراکه هرچه وحدت و یکپارچگی بیشتر باشد می‌توان تصمیمات خوبی گرفت.

وی گفت: جلساتی مشابه امروز مشکلات را حل نمی‌کند یعنی برای هر حوزه باید جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شود.

قناعت افزود: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان از جنس خودتان است و یکی از جاهایی بوده که مدیر انتخابی مورد رضایت اکثریت جامعه ورزشی است که می‌توان از این فرصت بیشترین استفاده را برد.

وی بیان کرد: کارگروه، کمیته یا جلسات ویژه هیات‌های ورزشی باید به‌صورت جداگانه تشکیل شود تا بتوان مشکلات را احصا کرد و برخی از مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت حل و فصل کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: نشست امروز کلی بود و مشکلات توسط هیات‌های مختلف ارائه شد اما در جلسات تخصصی باید موضوعات مطرح و با حضور معاونان استاندار و در نهایت با حضور استاندار، پیگیری و رفع شود.

وی گفت: در صحبت‌های روسای هیات‌های ورزشی استان دو موضوع واگذاری و مزایده سالن‌های ورزشی و نبود یا کمبود اعتبار درد مشترک مجموعه ورزش استان مطرح شد.

قناعت ادامه داد: درخصوص موضوع سالن‌های ورزشی اکنون نمی‌توان تصمیم بگیریم اما با محوریت معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان باید جلسه‌ای برگزار و علت مزایده گذاشتن این سالن‌ها بررسی شود که اگر واگذار نشده جلوی این کار را بگیریم.

وی گفت: موضوع اعتبارات از دیگر مشکلات همه هیات‌های ورزشی استان مطرح شد که در این خصوص قول می‌دهم اعتبارات مربوط به هیات‌های ورزشی در سال جاری حداقل ۲ برابر شود و امیدواریم با افزایش اعتبارات استان، بتوانیم این رقم را بیش از این ارتقا دهیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از خواسته‌های هیات‌های ورزشی استان اختصاص سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور توسعه ورزش است که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود.

وی گفت: در سفر رییس جمهور به استان نیز سهم اعتباری خوبی برای ورزش و جوانان دیده شده که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه برنامه‌ریزی و هزینه خواهد شد.

قناعت اظهار داشت: بخشی از اعتبارات استانی است که جذب می‌کنیم اما برای جذب اعتبارات ملی برای هیات‌های ورزشی باید اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش کرده و اعتبارات را جذب کند ما نیز کمک می‌کنیم.

وی افزود: برای جذب اعتبارات ملی باید وقت گذاشت و تلاش کرد تا اعتبارات جذب شود و برگشت داده نشود.

بنابر اعلام سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در حال حاضر ۱۵۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در این استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، پیشکسوتان و روسای هیات‌های ورزشی استان به طرح دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.