استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه خوب رییس جمهوری و هیات دولت در سفر به خراسان جنوبی، مصوبات خوبی را برای شهرستان نهبندان به همراه داشته است.

جواد قناعت  در جمع مسوولان و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان نهبندان در دفتر امام جمعه نهبندان با اشاره به به جایگاه این شهرستان در مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی، افزود: توسعه بیمارستان شهید آتشدست، تکمیل مرکز جامع سلامت شهر شوسف، تکمیل پایگاه سلامت شهر نهبندان و تکمیل مرکز خدمات سلامت روستایی دهک از مصوباتی است که به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: بهسازی محور نهبندان – زاهدان، تکمیل زیر ساخت‌های میراث فرهنگی، تکمیل سالن چند منظوره دانشکده فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر مصوبات سفر برای شهرستان نهبندان است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بازنگری سند توسعه نهبندان از مهمترین مصوبات این سفر برای این شهرستان است.

وی گفت: وفاق، دلسوزی و یکصدایی مدیران، شرط اساسی در تعالی خراسان جنوبی است و مدیران باید در پیگیری مسایل استان، نترس، جسور و اهل ریسک باشند.

وی بیان کرد: پیشرفت چیزی نیست که کسی برایمان از بیرون بیاورد بلکه این خود ما هستیم که باید با همت و پشتکار برای رفع موانع استان و رسیدن به توسعه تلاش کنیم.

قناعت یادآور شد: مرکز منابع می‌دهد، دستورالعمل صادر می‌کند، موانع را رفع می‌کند و مجوزهای لازم را صادر می‌کند و این ما هستیم که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

وی خشکسالی، کمبود منابع آبی و محورهای مواصلاتی نامناسب را از مسایل کلیدی استان دانست و گفت: مهمتر از این مسایل، پیگیری مدبرانه، کارشناسی شده، دلسوزانه، شبانه‌روزی و جهادی مسایل و مشکلات است که باید به طور ویژه در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه باید با کار تیمی، جهادی و برنامه‌ریزی شده، آن چه در شان مردم استان است را برایشان رقم بزنیم.

قناعت با تاکید بر اینکه با استاندار تغییر کردن، تحول ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: سماجت در جذب منابع و امکانات است که می‌تواند تغییر و تحول رقم بزند.

وی عنوان کرد: کم‌کاری در انجام امورات استان، پسندیده نیست و ضرر و زیان به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی به سفر یک روزه خود به نهبندان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی در دست اقدام اکسید منیزیم و کنسانتره از پروژه‌های خوب و بزرگ است و باید مکلف شویم روند اجرای آن‌ها را شتاب بخشیم.

وی با اشاره به برخی مسایل و مشکلات شهرستان نهبندان افزود: برای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز ۱۸ آذر در نخستین مقصد سفرهای شهرستانی خود به نهبندان سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت و سپس در ادامه به مقام شامخ شهدای نهبندان ادای احترام کرد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به دیدار خانواده شهید محمدرضا سالمی در شهر نهبندان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد.

قناعت از طرح‌های صنعتی و معدنی اکسید منیزیم و کنستانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان بازدید کرد، همچنین وی با حضور در فرمانداری و بخشداری مرکزی نهبندان به صورت چهره به چهره با همکاران خود در این مجموعه‌ها دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهوری نوزدهم شهریور ماه امسال در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.