استاندار خراسان جنوبی گفت: شهروندان باید سفیران خوبی برای معرفی ظرفیت ها و محصولات استان باشند.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در هفتمین جلسه ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: ستاد توسعه خاوران به منظور تسهیل در انجام امورات اداری در رده بالای مدیریتی استان و با همراهی همکاران شهرستانی و در فضایی هم افزا شکل گرفته است.
?وی با تقدیر از کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ستاد توسعه خاوران گفت: کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با محوریت صدا و سیمای مرکز استان، ورود بسیار خوب و مطلوبی به موضوع معرفی ستاد خاوران در سطح منطقه و کشور داشته و حضور بنده در برنامه صبح بخیر ایران در این راستا صورت پذیرفت.
?استاندار ناشناخته بودن استان و ظرفیت های بی بدیلش را از مهمترین موانع تولید نام برد و تصریح نمود: به عنوان نماینده عالی دولت دراستان اعلام می کنم هیچ مانعی در مسیر سرمایه گذاری در استان وجود ندارد.
?به گفته وی؛ بزرگترین ایراد موجود، ناشناخته بودن ظرفیت های عظیم استان است که در این راه کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ستاد، وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارد.
?ملانوری با تأکید بر این که ظرفیت های گمنام استان باید به درستی معرفی شوند،متذکر شد:سنگ استفاده شده در جایگاه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سازمان ملل، از سنگ های گرانیت نهبندان می باشد که در کمتر جایی به آن اشاره شده است.
?وی با بیان این که توسعه استان باید همه جانبه، پایدار و متوازن رقم بخورد، گفت: تلاش ما بر این است که بر محور شعار سال تولید؛ پشیبانی ها و مانع زدایی ها، همه بحث های پیرامون تولید را پشتیبانی و مانع زدایی کنیم و این مهم با شناسایی،اطلاع رسانی و جذب سرمایه گذار محقق می گردد.

?استاندار به لزوم بهره گیری از ایده های نوجوانان و جوانان تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانش آموزان که بسیار خلاق و پر انرژی هستند، به درستی بهره برداری شود و تلاش نماییم ایده های این گروه مؤثر، در مسیر سرمایه گذاری قرار بگیرد.
?به گفته وی؛ در همین راستا ایده ها، نوآوری ها و اختراعات جوانان آینده ساز استان در قالب دو جلد به دبیرخانه ستاد تقدیم شده است.
?ملانوری، شناسایی سرمایه گذار دارای اهلیت را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: وجود ۲۲۹ معدن نیمه فعال و غیر فعال استان، نشان می دهد که باید در بحث واگذاری طرح ها به سرمایه گذاران، افراد دارای سابقه خوب و با صلاحیت در صدر فعالیت های ما قرار گیرد.
?وی به لزوم بهره گیری از ظرفیت مطلوب آستان قدس رضوی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: در دیداری که با تولیت آستان قدس رضوی صورت پذیرفت، مقرر شد ستاد توسعه خاوران در هفته های آتی با حضور کارشناسان و معاونین آستان قدس برگزار شود.
?استاندار از سرمایه گذاری های ایمیدرو در استان گفت و تصریح نمود: به منظور بررسی پروژه بسیار مهم و بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به استان و سرمایه گذاری هایی که در قالب تفاهم نامه های سال های قبل در حوزه راه ها، برق، معدن و صنعت معطل مانده، هفته آینده ستاد توسعه خاوران با حضور مجری انتقال آب و مدیر عامل ایمیدرو (ویدئو کنفرانسی) برگزار می شود تا موارد ۱۴ گانه ایمیدرو قطعی گردد.
?ملانوری از برگزاری نشست با مدیرعامل هواپیمایی ماهان برای ورود به سرمایه گذاری در استان گفت و اظهار داشت: هواپیمایی ماهان، علاوه بر این که شرکتی بزرگ در حوزه سرمایه گذاری است و یکی از ایرلاین های بزرگ کشور می باشد، لذا با رایزنی صورت گرفته مقرر شد این شرکت در حوزه سرمایه گذاری در استان ورود پیدا کند تا هم استان از سرمایه های این شرکت بهره مند شود و هم پروازهای ماهان به استان تقویت گردند .
?وی نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) را عالمانه خواند و گفت: این شعارها بر اساس نیازهای کشور و با نگاه عالمانه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تعیین می شوند و از آن جایی که نیاز امروز کشور تولید است، مانع زدایی و پشتیبانی از آن نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.

به گفته وی؛ قرارگاه تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری راه اندازی می شود.
?شایان ذکر است:در این جلسه دو تفاهم نامه احیای معادن و صنایع معدنی نیمه فعال استان و تولید فروسیلیس مبادله شد.