#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بشرویه گفت: سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با رویکرد خدمت به مردم، ۱۲ شهریور امسال برگزار می‌شود.

 حسن علیزاده در دیدار اعضای ستاد برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با استاندار خراسان جنوبی افزود: بشرویه در دوران دفاع مقدس ۱۴۹ شهید و پنج شهید را پس از آن تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای ۳۲۰ جانباز و ۲۳ آزاده است و پس از دفاع مقدس همچنان روحیه انقلابی‌گری مردم حفظ شده است.

علیزاده اظهار داشت: در تمام عرصه‌ها قاطبه مردم تفکر انقلابی داشته‌اند و در ادای تکلیف به آرمان‌های امام و شهدا بالاترین همت را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همت مردم و مسئولان آنچه در شان مردم این خطه از مرز و بوم است در سومین کنگره اتفاق بیفتد تا نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

امام جمعه بشرویه در ادامه با بیان اینکه سومین کنگره سرداران و شهدای بشرویه با رویکردی متفاوت برگزار می‌شود گفت: این کنگره با رویکرد خدمتگزاری به مردم برگزار خواهد شد.

سید محمد معلمی افزود: کمیته‌های تخصصی کنگره تشکیل شده و از آنجا که اقدام شهدا نوعی خدمتگزاری به مردم بوده تمامی اقدامات در این کنگره با محور خدمت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره باید طوری برگزار شود که مردم طعم شیرین خدمت و مسئولان‌شان را احساس کنند که از همین الان اقدامات جهادی با نام و یاد شهدا در بشرویه آغاز شده و فرماندار و مسوولان با حضور در مساجد از نزدیک مشکلات مردم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه شهرستان بشرویه میزبان پنج شهید گمنام است تصریح کرد: ۲ شهید گمنام دارای یادمان نیستند که امیدواریم با نگاه ویژه تا قبل از برگزاری کنگره این یادواره‌ها تکمیل شود.

وی جاگذاری المانی با عنوان شهدا در میدان بسیج و ورودی شهر بشرویه را از مهمترین نیازمندی‌ها عنوان کرد و افزود: امید است این مهم با نگاه ویژه استان در مسایل مالی محقق شود.