?با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۴ کارگاه مهارت آموزی، در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند به بهره برداری رسید.
ملانوری به مناسبت هفته ملی مهارت و با هدف بازدید از روند برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی در مرکز فنی و حرفه ای بیرجند حضور یافت.
?در جریان این حضور، کارگاه های اینترنت اشیاء، هوشمند سازی، فیبر نوری و مکاترونیک به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند.
?مهارت آموزان در کارگاه اینترنت اشیاء که با اعتباری بیش از ۵۳۰ میلیون تومان تجهیز شده، دوره های طراحی سیستم های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IOT ) ،انواع دوره های برنامه نویسی و … را فرامی گیرند.
?در کارگاه هوشمند سازی نیز با هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، مباحث هوشمند سازی منازل و اماکن صنعتی، آموزش داده می شود.
?در کارگاه فیبر نوری نیز با تأمین تجهیزاتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، دوره های آموزشی مفصل بندی فیبر نوری، طراحی شبکه های فیبر نوری با استفاده از نرم افزارهای مربوطه، مبانی مخابرات و شبکه فیبرنوری و … آموزش داده می شود.
?مهارت آموزان با استفاده از دوره های آموزشی طراحی شده برای کارگاه مکاترونیک، اتوماسیون صنعتی ، برنامه نویسی مقدماتی و پیشرفته S7-300، تعمیر موبایل و لپتاپ و… را فرامی گیرند.
?شایان ذکر است: این کارگاه ها با هزینه کرد بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیز شده تا شرایط برای برگزاری ۱۸ دوره آموزشی متفاوت فراهم شود.