#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۲ انبار دپو و احتکار ارزاق عمومی در شهرستان زیرکوه و یک انبار احتکار مواد غذایی در شهرستان سربیشه با تلاش ماموران انتظامی شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه روز شنبه از کشف انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ هادی سلمانی گفت: ماموران انتظامی شهرستان زیرکوه اخباری را مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در ۲ واحد از انبارهای این شهرستان دریافت کردند که موضوع بسرعت پیگیری شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی، انبارهای کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این محل‌ها انواع ارزاق عمومی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زیرکوه با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکاری را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

انبار احتکار مواد غذایی در سربیشه لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان اخباری را مبنی بر احتکار مواد غذایی و ارزاق عمومی در یکی از انبارهای سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ احمدرضا کارگر افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه مسئول اداره صمت در بازرسی از محل، انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده از جمله برنج و روغن را کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای احتکار شده را بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سربیشه اظهار داشت: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک پراید وانت خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ فاضل مریمی افزود: ماموران یگان امداد شهرستان طبس دراجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک پراید وانت مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو انواع لوازم خانگی قاچاق کشف شد که ارزش ریالی کالاهای قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی طبس گفت: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می‌شود که بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله‌ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های مهم پلیس به شمار می‌رود.