فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در مرحله دوم گام دوم رزمایش کمک مومنانه، توزیع ۴۴ هزار و ۱۶۹ بسته غذایی در استان آغاز شد.

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در آیین آغاز مرحله دوم گام دوم نهضت کمک مومنانه استان خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: گام دوم نهضت کمک مومنانه شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن در دهه امامت و ولایت برگزار شد و مراحل بعدی آن در دهه اول محرم و دهه آخر صفر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مرحله دوم از گام دوم رزمایش کمک مومنانه با رویکرد احسان و تعاون و با رمز «لبیک یا حسین (ع)» از امروز در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در این مرحله ۱۷ هزار و ۶۵۱ بسته توسط سپاه پاسداران، ۱۶ هزار و ۳۲۴ بسته به همت کمیته امداد، سه هزار و ۱۷۵ بسته اوقاف و امور خیریه، سه هزار بسته بنیاد علوی، یک هزار و ۵۰ بسته بهزیستی، ۳۰۰ بسته خیریه امام علی (ع)، ۵۰۰ بسته فرماندهی مرزبانی، ۵۶۹ بسته نیروی انتظامی، ۳۰ بسته مرکز آموزش مرزبانی، یک هزار و ۵۰۰ بسته تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) و ۷۰ بسته توسط جمعیت هلال احمر آماده و توزیع آنها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک‌های مومنانه توسط نهادهای مختلف در استان ادامه دارد گفت: این بسته‌ها در مرکز استان با هماهنگی کمیته امداد و براساس سامانه این نهاد توزیع می‌شود.

سردار قاسمی اظهار داشت: همچنین در این مرحله از نهضت کمک مومنانه ۹۳ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و سپاه استان تهیه شده است که توزیع خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله ۲ هزار و ۴۱۲ کارت هدیه ویژه نیازمندان، چهار هزار و ۶۴ بسته پوشاک و کفش که با همکاری سپاه، کمیته امداد و مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهیه شده است نیز توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مرحله ۴۳۹ هزار و ۵۲۵ پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی بین نیازمندان توزیع خواهد شد همچنین ۱۳ هزار و ۸۴۵ کیلوگرم گوشت گوسفندی، ۱۴ هزار و ۷۵۰ بسته نان از دیگر اقلامی است که در این مرحله از نهضت کمک مومنانه توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از پرداخت ۵۵۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در مرحله دوم گام دوم رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم در این مرحله ۳۲ هزار و ۵۱۵ بسته لوازم تحریر میان دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک جمع‌آوری شده است.

گام اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از سخنرانی تلویزیونی مقام معظم رهبری به مناسبت نیمه شعبان در اردیبهشت امسال آغاز شد.