?استاندار خراسان جنوبی از افتتاح بخش فولادسازی کارخانه فولاد قاین، هفته دولت ۱۴۰۲ خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر در مراسم انعقاد توافقنامه واگذاری امتیاز استفاده از پساب مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از اقدامات ایمیدرو در استان، خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
?وی، تصفیه خانه فاضلاب را یکی از پروژه های مهمی خواند که از دهه فجر تاکنون در شهرستان قاینات کلنگ زنی شده و گفت: مجتمع فرآوری مواد نسوز که هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده و این پروژه نیز که حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در سرجمع برنامه های دهه فجر استان عنوان نشد اما خوشبختانه عملیاتی گشت.
?به گفته وی؛ در اطلاعاتی که برای برنامه های دهه فجر عنوان شد، تعداد پروژه ها هزار و ۵۵۲ مورد با ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان اعتبار عنوان شده بود که عملاً با احتساب این دو پروژه، حجم اعتبار پروژه ها ۷ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان است.
?استاندار با تأکید بر اقدامات ارزنده دولت سیزدهم، گفت: با استقرار دولت سیزدهم شاهد شتاب گرفتن روند اجرای پروژه های نیمه تمام هستیم .
?قناعت ادامه داد: با اهتمام دولت، بخشی از واحدهای تولیدی غیرفعال، احیا شده و تعدادی از واحدهای تولیدی که با یک سوم ظرفیت فعالیت می کردند، به چرخه تولید با ظرفیت واقعی بازگشته اند.
?وی تصریح کرد: یکی از پروژه های مهمی که طی ۸ ماه گذشته به طور جدی دنبال شد، همین تصفیه خانه فاضلاب قاین بود که امروز شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.
?استاندار با بیان این که تصفیه خانه فاضلاب، یک پروژه چند وجهی است، خاطرنشان کرد: این پروژه در حالی که آب مورد نیاز کارخانه فولاد را تأمین می کند، مشکل فاضلاب شهر قاین را نیز حل خواهد کرد.
?قناعت با ذکر این نکته که پساب تصفیه خانه که به کارخانه تزریق می شود، نیاز این واحد تولیدی به منابع آبی را کاهش می دهد، گفت: اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی، به سلامت مردم و محیط زیست کمک می کند.
?وی متذکر شد: تصفیه خانه از پروژه های خوب، قابل قبول و کلیدی برای شهرستان قاینات است که همه باید سعی کنیم هر چه زودتر به سرانجام برسد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور