#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از اجلاسیه ملی جهادگران به عنوان همایش کلیدی و حساس برای استان یاد کرد و گفت:  اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس به اطلاع‌رسانی وسیع و در شأن جایگاه مقام عظمای ولایت، مردم انقلابی و گروه‌های جهادی نیاز دارد.

 در نشست بررسی آخرین اقدامات در زمینه برگزاری “اجلاسیه ملی جهادگران” در شهرستان فردوس افزود: محور کار در این اجلاسیه، مقام معظم رهبری و حرکت جهادی ایشان پس از زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است لذا قداست خاصی دارد و برای برگزاری آن باید برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین موضوع برگزاری اولین اجلاسیه ملی جهادگران با بهره‌گیری از فرصت رسانه‌ها، گفت: لازم است رسانه‌ها به‌طور جدی به این موضوع ورود کنند و از ظرفیت فضای مجازی هم باید به‌خوبی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌هایی که در این خصوص در صدا و سیمای استان شروع شده است تصریح کرد: در این اجلاسیه مبدأ یک حرکت مهم و آغاز به‌کار گروه‌های جهادی در کشور تعیین می‌شود.

وی گفت: خراسان جنوبی باید برای برپایی اجلاسیه‌ ملی که در آن کتاب خاطرات مقام معظم رهبری رونمایی می‌شود، به خود ببالد و این مراسم، اتفاقی بزرگ در تاریخ استان است که آورده‌های فراوانی برای خراسان جنوبی و شهرستان فردوس به همراه خواهد داشت.

قناعت با اشاره به اینکه میزبانی این اجلاسیه، افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی است افزود: برای اینکه شیرینی این کار بزرگ، کام مردم استان و شهرستان را شیرین کند و ماندگار شود، لازم است برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی برای برگزاری همایش صورت گیرد.

وی ضمن تشریح تکالیف و وظایف دستگاه‌های مختلف در اجلاسیه ملی جهادگران که قرار است ۱۳ شهریور امسال در فردوس برگزار شود، تاکید کرد: انتظار این است که در انجام مقدمات برپایی این همایش از حالت صرف اداری خارج شده و همه دستگاه‌ها به‌صورت جهادی و دلسوزانه پای کار بیایند.

استاندار خراسان جنوبی بر تعامل، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در انجام کارهای مربوط به اجلاسیه ملی جهادگران تاکید کرد و با اشاره به حضور میهمانان ویژه در این اجلاسیه گفت: باید با برنامه‌ریزی جامع از فرصت حضور میهمانان این مراسم به‌خوبی برای استان استفاده کنیم.

نشست بررسی آخرین اقدامات در زمینه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان فردوس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری فردوس برگزار شد.

۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ و بعد از حادثه تلخ زلزله ۷ ریشتری فردوس که ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری به همراه گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت‌رسانی پرداختند.

زلزله و شرایط بوجود آمده باعث شد رهبر معظم انقلاب به همراه جمعی از روحانیون و طلاب وارد فردوس شوند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه آغاز کنند که به مدت یک ماه در حال ارائه خدمات بودند.

به همین منظور اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال در فردوس با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود و در این همایش الگو، روش و مدیریت کار جهادی با محوریت مقام معظم رهبری، تبیین خواهد شد.

۱۲ کمیته تخصصی ذیل این همایش تشکیل شده و فعال است.