تعاونی‌های خراسان جنوبی موفق به صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا در سه ماهه اول امسال شدند.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  گفت: از ابتدای سال تاکنون تعاونی‌های خراسان جنوبی موفق به صادرات ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار کالا به خارج از استان شده اند.

او افزود: همچنین ۱۰۵ فرصت شغلی از محل تشکیل تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی استان از ابتدای سال تاکنون ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره‌ی آموزشی شامل دوره‌های حقوقی، مدیریتی و تخصصی برگزار شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای ۱۳۹ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌های استان خبر داد و تصریح کرد: تعهد استان در شاخص نظارت بر تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۵۹ مورد پیش بینی شده است که تا کنون بیش از ۳۸ درصد تعهد استان اجرایی شده است.

او در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون استان اشاره و عنوان کرد: پیگیری و راه اندازی نمایشگاه دائمی در شهرستان بیرجند با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی امید استان و برگزاری ۵ کمیته تسهیلاتی شامل معرفی ۵۲ تعاونی متقاضی تسهیلات از محل تفاهم نامه سه جانبه وزارت متبوع به صندوق کار آفرینی امید استان بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

اشرفی در پایان اظهار کرد: اطلاع رسانی ۱۲ نمایشگاه داخلی و خارجی جهت حضور تعاونگران استان و اجرای طرح یکشنبه و چهارشنبه‌های آموزشی وزارت متبوع به تعاونگران استان و پروژه دوشنبه‌های آموزشی به همکاران تعاون در استان از دیگر اقدامات تعاون استان بوده است