?استاندار خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانسی آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت صمت را همراهی کرد.
طی این مراسم که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با سرمایه‌ گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان، بخش‌هایی از طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به ۷ استان واقع در فلات مرکزی و شرق کشور، شامل هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان محقق می گردد.
?در این مراسم، قطعه ۲ خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه و قطعه سه خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان به بهره برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی، عملیات اجرایی خط سه انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان از چابهار به زاهدان آغاز شد.
?رئیس جمهور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تحقق طرح بسیار عظیم انتقال آب به استان‌های شرقی و مرکزی کشور در دولت دوازدهم گفت: در ابتدای دولت، زمانی که درباره این طرح، تحقیق و گفتگو می‌کردیم، برخی‌ها معتقد بودند که قابلیت اجرا ندارد اما خوشبختانه امروز شاهد اجرا و افتتاح آن هستیم.
?دکتر روحانی خاطرنشان کرد: از سه فاز این خط، یک فاز در آبان ماه و دو فاز امروز افتتاح شد و آب به منطقه سیرجان، سرچشمه و همچنین به منطقه اردکان یزد خواهد رسید، این خط از خلیج فارس و دریای عمان به سمت خراسان جنوبی، مشهد الرضا و استان اصفهان و خط چهارم نیز از دریای عمان به سمت منطقه زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد که یک تحول بسیار عظیم است.
?وی متذکر شد: این طرح، از طرح‌های بسیار بزرگ و جزو آرزو‌های همه مردم و مسئولان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و امروز شاهد آن هستیم که ابتدا هر سه فاز آن افتتاح شد و در این مرحله عملیات اجرایی خط دوم و سوم و چهارم آغاز شده است.
?به گفته وی؛ در دولت یازدهم و دوازدهم در اجرای طرح‌های آب و خاک نه جهش، بلکه انقلابی بزرگ رخ داده است.