جواد قناعت در دیدار اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان با تاکید بر اینکه برای ما مهم نیست چه کسی رأی می‌آورد، افزود: همه تلاش ما در هیات‌های اجرایی و نظارت باید بر این نکته متمرکز شود که درصد مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بالا باشد.

وی گفت: مردم اگر بدانند مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت کشور را تضمین می‌کند، در حضور پای صندوق‌های رأی لحظه‌ای تردید نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: آنچه دشمنان می خواهند، پایین آمدن همین درصد مشارکت مردمی است که مشروعیت نظام را زیر سؤال می‌برد.

وی گفت: انتخابات پیش رو باید در چارچوب قانون و با رعایت تمامی ضوابط و در عین سلامت برگزار شود.

قناعت افزود: پشتوانه مردمی از اسرار شکست ناپذیری نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر همه توطئه‌های دشمنان بوده است و معاندان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با شیوه‌های مختلف برای براندازی نظام برنامه ریزی کردند اما با وجود پشتوانه مردمی، هیچ کدام از این توطئه‌ها به سرانجام نرسید.

وی با بیان اینکه دشمن همواره مشروعیت نظام را هدف گرفته است گفت: موفقیت نظام در عمر ۴۵ ساله انقلاب و در دوران دفاع مقدس، سازندگی و سایر مقاطع به لطف همراهی مردم بوده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری برخلاف سنوات گذشته، امسال موضوع انتخابات را از یکم فروردین ماه خیلی زود شروع کردند و این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال دارد.

وی به همراهی مردم با مناسبت‌های مختلف نظام اشاره کرد و گفت: آنچه به طور دقیق این همراهی را ثابت می‌کند و مشارکت مردم را به درستی نشان می‌دهد، انتخابات است.

قناعت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته افزود: با وجود تحریم‌ها و تحولات عظیم داخلی و خارجی و مقتضیات زمان، دولت سیزدهم اقدامات شاخص و در خور توجه انجام داده است.

وی گفت: انتخابات اسفند امسال، نخستین انتخاباتی است که در دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به فضای همدلی حاکم بر سران سه قوه اشاره کرد و گفت: این هم‌افزایی و همراهی اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زده و فضای حاکم، بهترین فرصت برای خدمات رسانی به مردم است.

وی از اقدامات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی گفت و تصریح کرد: عقب ماندگی‌های استان ناشی از کم کاری‌های گذشته بوده و همه تلاش ما بر این است که این عقب ماندگی را در دولت سیزدهم جبران کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: انتخابات به عنوان مهمترین موضوع در دستور کار استان است و آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد.

سید محمدرضا طالبی به اقداماتی اشاره کرد که در راستای تامین زیرساخت‌ها در شعب اخذ رای انجام شده و افزود: کارهای انتخابات طبق موعد قانونی پیش رفته و جلسات لازم برای توجیه و تبیین انتخابات برگزار شده است.

وی تصریح کرد: دست اندرکاران انتخابات مکلفند از رأی مردم مراقبت و صیانت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق قانون، اخذ رأی فقط به ارائه کارت ملی محدود نیست و افراد می‌توانند با کارت‌های شناسایی معتبر، گواهینامه، گذرنامه و شناسنامه هم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه تشخیص هویت به صورت برخط و در لحظه در شعب انجام می‌شود اظهار داشت: ثبت کد ملی افراد بعد از تشخیص هویت در سامانه انتخابات، از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری می‌کند.

طالبی گفت: بنا به پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های ارتباطی را در شعب اخذ رأی تامین می‌کنند و تلاش بر این است که مشکلی در روند برگزاری انتخابات پیش نیاید.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که انتخابات لیله القدر نظام است، گفت: مقدرات کشور در جریان انتخابات رقم می‌خورد و در مجلس شورای اسلامی، قوانین وضع می‌شود که با سرنوشت نسل‌های بعد ارتباط دارد.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو افزود: ورود زودهنگام مقام معظم رهبری به موضوع انتخابات در شروع سال، برخلاف آنچه در گذشته شاهد بودیم، مؤید این مسئله است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کردند که کوچکترین اشکال در انتخابات با مشارکت حداکثری، ضعف نظام، کشور، مسئولان و مردم را به همراه خواهد داشت.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم و بدون هیچ ایرادی، تضمین کننده اقتدار کشور است و باید از فرصت هم‌افزایی خوبی که در دولت مردمی شاهد هستیم، حداکثر استفاده را در برپایی انتخابات باشکوه ببریم.

وی گفت: آنچه از اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات انتظار می‌رود، رعایت قانون، انصاف و اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور