انهدام باند بین المللی قاچاق طلا

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند بین المللی قاچاق با کشف ۵ کیلو و ۳۸۵گرم شمش طلا در شهرستان “درمیان” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مجید شجاع” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “درمیان” از انتقال یک محموله قاچاق طلا از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی و کنترل محورهای عبوری، خودروی پژو۴۰۵ قاچاقچیان را که با سرعت بالایی در حرکت بود شناسایی و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

سردار شجاع بیان داشت: مأموران با اجرای طرح مهار خودرو را متوقف کردند و در بازرسی از آن ۵ کیلو و ۳۸۵ گرم شمش طلای قاچاق که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند و برابر نظر کارشناسان ارزش شمش های کشف شده، ۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه انتقال این محموله توسط یک باند سازمان یافته انجام شده است تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار پلیس درمیان قرار گرفت که مأموران با انجام اقدامات فنی محل تردد آنان را شناسایی و به پلیس شهرستان “گناباد” اطلاع دادند.

سردار شجاع با بیان اینکه در عملیات ضربتی۲ نفردیگر نیز دستگیر شدند تصریح کرد: در این عملیات ها ۵ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

سردار شجاع تصریح کرد: پلیس استان خراسان جنوبی به شکل جدی و قاطع با پدیده قاچاق برخورد مستمر خواهد کرد و مبارزه مداوم و برنامه ریزی شده با قاچاقچیان عمده و کلان همواره از برنامه های پلیس است.