معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: موقوفه‌ای شامل یک قطعه زمین مسکونی آماده ساخت به ارزش ۶ میلیارد ریال برای خانه ایتام یا سالمندان در این استان به ثبت رسید.

حجت الاسلام حسن رحیمی افزود: خانم طاهره سالاری اهل خضری دشت بیاض مقیم تهران یک قطعه زمین مسکونی آهن‌ریزی شده در شهر خضری دشت بیاض را برای استفاده دارالایتام یا سالمندان وقف کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال هشت وقف جدید در خضری دشت بیاض به ثبت رسیده است گفت: کل موقوفات این منطقه ۲۸۶ مورد بوده که با ثبت این وقف جدید به ۲۸۷ مورد رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که با کمک خیران این زمین وقفی تکمیل و به عنوان وقف انتفاع برای خانه ایتام یا سالمندان استفاده شود.

وی از وجود ۳ هزار و ۸۶۴ موقوفه مرتبط با محرم در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۸۳ موقوفه در بیرجند، ۵۳۸ موقوفه در خوسف، ۴ هزار و ۸۸۸ موقوفه در فردوس، ۴۲۱ موقوفه در طبس، ۳۰۵ موقوفه در سربیشه، ۲۹۸ موقوفه در قاینات، ۲۱۷ موقوفه در نهبندان، ۲۰۵ موقوفه در بشرویه، هزار و ۶۴۴ موقوفه در سرایان، ۱۳۷ موقوفه در زیرکوه و ۱۰۸ موقه در خضری‌ دشت‌ بیاض ثبت شده است.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه این تعداد موقوفه با ۶ هزار و ۴۲۰ نیت به ثبت رسیده است بیان داشت: این موقوفات دارای رقبات زیادی است که ۴۸۷ رقبه با نیت روضه‌خوانی، ۳ هزار و ۲۵۲ رقبه با نیت تعزیه‌داری و ۳ هزار و ۶۸۱ رقبه با نیت اطعام و عزاداری است.

وی افزود: در حال حاضر متناسب با نیازهای جامعه لازم است نیات واقفان به سمت تامین این نیازها از جمله در حوزه اجتماعی، درمان و آموزش هدایت شود.