#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا نامه‌ای به فرماندهی انتظامی استان ارسال و خواسته شده است که تهدیدکنندگان بهداشت عمومی پس از تذکر در مرحله بعد بازداشت شوند.

حجت ‌الاسلام علی نسایی  افزود: در این نامه تاکید شده که فرماندهی انتظامی با عنایت به وضعیت بحرانی ویروس مرگبار کرونا در استان و از جمله شهرستان بیرجند نسبت به امور محوله در اسرع وقت و زمان عادی شدن شرایط بیماری کرونا اقدام کند.

وی گفت: فرماندهی انتظامی به تمامی پاسگاه‌ها و کلانتری‌های بیرجند به قید فوریت ابلاغ خواهد کرد تا نسبت به جلوگیری از برگزاری جلسات عروسی و ترحیم که باعث تجمع افراد زیاد و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود اقدام کند.

دادستان بیرجند اظهار داشت: ماموران ابتدا به بانیان جلسات تذکر شفاهی و کتبی خواهند داد و در صورت عدم پذیرش با هماهنگی دادستانی یا قاضی کشیک نسبت به جلب و بازداشت بانیان جلسات فوق‌الذکر براساس اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و سایر عناوین مجرمانه مرتبط مطابق مقررات اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: همچنین در این نامه خواسته شده با همکاری ستاد مقابله با کرونا در شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اتحادیه‌های مرتبط و همینطور نماینده اصناف، نماینده صمت و همکاری تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به بازدید مستمر از واحدهای صنفی اقدام شود.

نسایی تصریح کرد: بازدید از نانوایی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه در اولویت قرار خواهد گرفت و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی مطابق با تصمیم ستاد ملی کرونا نسبت به پلمپ واحد صنفی متخلف به مدت ۱۰ روز اقدام می‌شود.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از ۲ ماه است که در خیز سوم بیماری جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته مسوولان استان برگزاری مراسم و تجمعات خانوادگی، ترددهای درون استانی، فرارسیدن فصل برداشت محصول و حضور گروهی مردم در مزارع و باغات در افزایش آمار بیماران نقش قابل توجهی داشته است.

استفاده از ماسک به عنوان مهمترین وسیله حفاظتی در برابر ویروس کرونا از ماه‌های گذشته در استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند فراگیر شده اما برای کنترل بیماری لازم است رعایت فاصله‌گذاری نیز در تمامی فعالیت‌های کار و زندگی مورد توجه قرار گیرد.

روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی سبب بازگشت محدودیت‌های کرونایی  از ۲۰ مهر امسال شد و تاکنون به شکل‌های مختلف اجرا و تمدید شده است.

براساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح جدید محدودیت‌ها از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می‌شود.