مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تصویرسازی درست از هر منطقه زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری صحیح در آن منطقه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

علی فرخنده در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان طبس افزود: رسالت ما در برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی، تصویرسازی درست از یک منطقه است که برای تحقق این هدف مهم همه باید پای کار باشند.

وی فرهنگ را سنگ بنای همه فعالیت‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم در قالب برنامه‌های مختلف مانند موکب ماه و تغزیه از ظرفیت هنرمندان استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید نگاه به هنر نگاه ابزاری در حوزه برخی مسائل باشد گفت: تعریف هنر به معنای نگاه سطحی غرب نیست بلکه هنری است که ذهن‌ها را با اسلام و انقلاب آشنا کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای جایگاه نظارتی و مطالعاتی در حوزه چگونگی پیاده کردن نقشه مهندسی فرهنگی کشور است افزود: با فعال کردن شورای فرهنگ عمومی در استان اقدامات مطلوبی انجام شده که برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه تخصصی نوشت‌افزار اسلامی – ایرانی و کارگروه‌های تخصصی در راستای زیست عفیفانه از جمله خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی استان در چند ماه اخیر است.

فرخنده با تاکید بر اینکه باید توجه به زیست‌بوم فرهنگی هر منطقه در اجرای برنامه‌های زنده موسیقی مورد توجه قرار گیرد گفت: زیست‌بوم فرهنگی یکی از شاخصه‌های اصلی سند مهندسی فرهنگی کشور است و باید این سند در حد مطلوب و شایسته اجرا شود.

وی با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی بیان کرد: در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در راستای تولید ۲ اثر فاخر کمدی در استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان طبس با مادر شهید «حسین عظیمی‌زاده» نیز دیدار و در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شرکت کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور