#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته  ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان اختصاص داده که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

 علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه آبخیزداری باعث رونق مجدد نهضت آبخیزداری در استان خراسان جنوبی شده است.

وی اظهار داشت: از این اعتبار تاکنون ۹۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۴۶ حوزه را تحت پوشش قرار داده و ۲۶ سازه جدید احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای کاهش معضلات خشکسالی، کاهش فرسایش خاک و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده است.

وی از اقدامات مقابله با بیابان‌زایی در ۱۰ شهرستان با ۱۰ پروژه در سطح ۶۰ هزار هکتار و با تخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

نصرآبادی ادامه داد: در حوزه مرتع نیز طرح‌های مرتعداری، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، پیگیری و اجرایی شده، علاوه بر این با اعتبار ۲ میلیارد تومان ۱۲ پروژه در حوزه جنگل از تولید نهال تا مراقبت و نگهداری اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از طرح کاداستر در خراسان جنوبی اجرایی شده است گفت: تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ برای ۱۱ میلیون هکتار از اراضی استان کاداستر انجام شده بود و از شهریور پارسال تاکنون سه میلیون هکتار دیگر از اراضی حدنگاری شده و ۲۰۰ هزار هکتار دیگر باقی مانده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار داشت: ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در این هفته افتتاح می‌شود که ضمن بهره‌مندی ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر، ۱۳۰ رشته قنات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به دیدار اخیر استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اشاره کرد و گفت: با قول مساعد رئیس سازمان مقرر شد در یک بازه سه ساله از سال ۱۴۰۲ به بعد اعتبار لازم برای مطالعات آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی برای یک میلیون هکتار از این حوزه‌ها تخصیص یابد.

نصرآبادی درباره طرح احیای ردیف ملی آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز مرزی گفت: یک سوم حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی مرزی است بنابراین احیای این ردیف بودجه به‌طور جد در حال پیگیری است.