پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی

به نام خدا

((اصلاح فرهنگ عمومی، از همه‌ی کارها مهمتر است؛ چون این کار، محور همه‌ی کارهای دیگر است.)) مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

موثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه ای دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. نظام فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران مجموعه ای منسجم و سامان یافته از چارچوب های نظری، اندیشه ای، مبانی، چشم انداز، سیاست ها، راهبردها، اهداف و نهادهای متکثر و متنوع حاکمیتی، تقنینی، سیاست گذاری و اجرایی است که به صورت یک مجموعه همبسته و کل نگر در جهت اهداف بلند فرهنگی حرکت می کنند و مسئولیت خطیر توسعه همه جانبه ی فرهنگی را بر عهده دارد.
اجزای این مجموعه همبسته در تعامل و هم افزایی با یکدیگر می توانند چشم انداز فرهنگ متعالی و اصیل اسلامی_ایرانی را تحقق بخشیده و به انسان فرهنگی خردورز، عدالت خواه، فضیلت مدار و در عین حال متناسب با مقتضیات زمانه عینیت بخشند.
در جهان در حال تحول و تغییرات شگرف کنونی، اهمیت فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی و صیانت از مرزهای فرهنگی و نظام باورها و عقاید، ارزش ها، جلوه های احساسی و هنجارها برای عموم جوامع و ملت ها بویژه ملت بزرگ ایران که الهام گرفته از تعالیم انسان ساز اسلامی و جایگاه رفیع تمدنی ایرانیان می باشد، دو چندان است.
چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی، فرصت ارزشمند توجه به جایگاه فرهنگ عمومی و مولفه های آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا بیش از پیش به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی و تاثیر آن در توسعه همه جانبه جامعه بیاندیشیم وبا سیاستگذاری های هوشمندانه در مواجهه با آسیب های فرهنگی گریبانگیر جامعه امروزی اهتمام جدی برای جبران کاستی ها داشته باشیم و با بهره گیری از فرصت های بی بدیل فرهنگی استان و ظرفیت جوانان مومن انقلابی، شاخص های فرهنگ عمومی را در گام دوم انقلاب ارتقاء و گسترش دهیم.
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی افتخار دارد با تطبیق سیاست های فرهنگی برمبنای مبانی اسلام ناب، رهنمودها و اندیشه های امامین انقلاب، سیاست های دولت مردمی ایران قوی و با حرکت در راستای اولویت های ابلاغ شده شورای فرهنگ عمومی کشور در سال‌جاری سهم شایسته ای در تحقق این مهم ایفا نماید.
ضمن گرامیداشت ۱۴ آبان ماه، روز فرهنگ عمومی، این روز ارزشمند را به مردم عزیز خطه علم وایمان ودیار فرهنگ واندیشه خراسان جنوبی، تبریک و تهنیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال سربلندی و توفیقات روزافزون تلاشگران و خادمان عرصه ی خدمت و صیانت از ارزش های والای فرهنگ اسلامی_ایرانی به ویژه جامعه بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه خراسان جنوبی را از درگاه خداوند یکتا مسئلت می نمایم.

علی فرخنده
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی

 

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور