۲ واحد آموزشی روز دوشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در روستای حاجی آباد از توابع شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

معتمدیان گفت افتتاح این واحد آموزشی که اولین مدرسه به بهره برداری رسیده در این دوره تحصیلی است ،مشکلات دانش آموزان را در یکی از روستاهای کم برخوردار شهرستان بیرجند مرتفع می نماید.
?بی شک در کنار تلاش های شبانه روزی و بی شائبه همکاران پرتلاش در اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان ، همت والا و نگاه بلند خیرین نیک اندیش است که سروش امنیت و آسایش تحصیلی را برای فرزندان این مرز و بوم به ارمغان می آورد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: دبیرستان ۹ کلاسه رباب سیار و دبستان هشت کلاسه رضا مقصود با یک هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا و مشارکت موسسه مهر گیتی و اداره کل نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا بیکی ادامه داد: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز دبیرستان ۹ کلاسه رباب سیار ۲ میلیارد تومان بود که ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات این مدرسه توسط خیر پروژه و بقیه از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی اظهار داشت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مدرسه هشت کلاسه رضا مقصود هزینه شد که ۳۵۰ میلیون تومان آن را خیران مشارکت کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی افزود: ۶ ماه اول امسال ۳۷ مدرسه با ۱۶۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه و ۱۲ کلاس درس مقاوم سازی و هشت سالن چند منظوره نیز بازسازی شد.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۷ مدرسه، ۳۴ مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز به بهره‌برداری رسید.