سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: رقابت ۸۹۰ تیم در مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان در خراسان جنوبی آغاز شد.

ی محسن قطبی یکشنبه در آیین افتتاح این دوره از مسابقات اظهارکرد: مسابقات مینی فوتبال برای اولین دوره در سطح کشور در حال برگزاری است و امروز مسابقات مینی فوتبال محلات در شهرستان بیرجند به نمایندگی از استان خراسان جنوبی آغاز شد.

وی افزود: در این دور از مسابقات ۸۹۰ تیم در سطح استان و ۳۷ تیم با شرکت ۳۷۰ ورزشکار در بیرجند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۲۴ تیم آقایان و ۱۳ تیم بانوان را تشکیل می‌دهند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مسابقات در بازه زمانی بهمن پارسال تا فروردین امسال بود اضافه کرد: این مسابقات در چهار مرحله برگزار می‌شود. بعد از مرحله شهرستانی، این مسابقات استانی، سپس منطقه‌ای و مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این مسابقات در فضای دوستانه و با رقابت سالم برگزار شود، بیان کرد: فوتبال علاوه بر جنبه ورزشی بعد اجتماعی وسیعی هم پیدا کرده است که باید از ظرفیت ورزش به خصوص ورزش فوتبال در راستای اخلاق مداری استفاده شود.

وی با اشاره به ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: امیدواریم ورزشکاران ما به تاسی از مولای متقیان امام علی(ع) بحث اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

قطبی عنوان کرد: امیدواریم که سال‌های آتی بتوانیم ظرفیت ورزش خراسان جنوبی را در سطح ملی معرفی کنیم، در زمینه ورزش همگانی در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری خراسان جنوبی در زمینه ورزشکاران سازمان یافته گام‌های مثبتی بردارد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور