معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با اشاره به رقابت ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی کنکور در خراسان جنوبی، گفت: بیشترین داوطلب شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵ هزار و ۵۲۸ داوطلب است.

محسن آیتی اظهار کرد: : ۶۱ حوزه امتحانی زیر نظر آموزش و پرورش در ۱۱ شهرستان استان برای برگزاری آزمون سراسری در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، فردوس، درمیان، بشرویه، طبس، زیرکوه و خوسف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رقابت ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی، افزود: امسال ۹ هزار و ۱۷۴ داوطلب زن و ۶ هزار و ۶۸۸ داوطلب مرد به مدت چهار روز با یکدیگر رقابت می‌کنند که بیشترین داوطلب شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵ هزار و ۵۲۸ داوطلب است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ تغییر چشمگیری نداشته است، تصریح کرد: کنکور با رعایت دقیق پرتکل‌های بهداشتی با تشکیل کمیته بهداشت در استان برگزار می‌شود.

آیتی یادآورشد: برای داوطلبین مشکوک به بیماری کرونا در هر حوزه امتحانی، اتاق ایزوله در نظر گرفته شده و سلامتی افراد پیش از آزمون پایش می‌شود.