طبس، بیرجند و فردوس سه مقصد اول گردشگری خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سه ماه نخست امسال ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۵۳ گردشگر داخلی وارد خراسان جنوبی شدند که بیشترین مقصد گردشگری آن‌ها شهرستان طبس و سپس بیرجند و فردوس بوده است.
رمضانی با بیان اینکه تابستان امسال ۴۱ اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی میزبان مسافران و گردشگران است افزود: شهرستان طبس با ۱۹ اقامتگاه بوم‌گردی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است که این اقامتگاه‌ها در مناطق روستایی و بافت تاریخی شهرها احداث شده و دارای امکانات مختلف اقامتی و تفریحی است.
وی گفت: از مجموع مسافران ورودی به استان در ۳ ماه نخست امسال ۳۲ هزار و ۵۹۶ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشتند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری برای کارکنان این اداره کل خبر داد و افزود: این دوره ها در آشنایی با استانداردهای روز گردشگری دنیا و به دنبال آن ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات تأسیسات گردشگری بسیار مؤثر است.
رمضانی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ گواهینامه آموزشی برای مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری و فعالان گردشگری استان صادر شده است گفت: از آغاز امسال ۷ دوره توانمندسازی جوامع محلی و مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری در شهرستان‌های استان برگزار شد.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله