#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به افزایش مبتلایان بیماری کرونا در استان اشاره و عنوان کرد: هر چند سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است اما همچنان اطلاع رسانی در این خصوص ضرورت دارد.

 چهلمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با حضور اعضای جلسه برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این جلسه از تبیین جرایمی مخصوص افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند سخن گفت و خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت آزمایشی در تهران انجام می گیرد و در صورت موافقت در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.

نبی زاده همچنین به برگزاری مراسم اربعین همانند دهه اول محرم ، با محوریت سازمان تبلیغات و با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش نیز در راستای آگاهی بخشی به والدین اطلاع رسانی گسترده ای را انجام داده است که جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تولید ۳۱۷ خبر، گزارش و متون آموزشی در ۴ روزنامه اصلی استان ، سه پایگاه خبری و خبرگزاری ایرنا از ۶ تا ۱۲مهرماه ۹۹ خبر داد و گفت: در این مدت حدود ۳۰ محتوا در قالب پوستر ، کلیپ، موشن گرافی و رپرتاژ آموزشی تولید و در بستر فضای مجازی منتشر شده است.

میری مقدم مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی نیز در این جلسه ، درخصوص ضرورت اهدای فرآورده های خونی مطالبی را عنوان کرد.

وی با بیان این که از هر سه نفر ، یک نفر در طول زندگی عادی به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که فرآورده های خونی طول عمر محدودی دارند، عمل اهدای خون باید به طور پیوسته و مستمر انجام گیرد.

وی با اشاره به این که پس از شیوع بیماری کرونا، اهدای خون در جهان ۷۰ درصد و در ایران ۳۰ درصد کاهش داشت، ادامه داد: در خراسان جنوبی وضعیت بهتر و کاهش رخ داده تنها ۱۵ درصد بود که با برنامه های مختلف سعی در جبران آن داشتیم.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی با تاکید بر این که نیاز اصلی امروز استان، پلاسماست، عنوان کرد: از ۱ مهر تا ۱۳ مهر ماه، ۶۰ واحد درخواست پلاسما داشتیم که نیاز به اهدای پلاسما را دوچندان می کند.

میری مقدم خواستار افزایش آگاهی بخشی به جامعه در این خصوص با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه ها شد و اضافه کرد:۲۸ تا ۳۰ روز پس از بهبود بیماری کرونا، بهترین زمان برای اهدای پلاسماست و هم استانی ها در جریان باشند اهدای پلاسما منجر به کاهش سیستم ایمنی بدن نمی شود.

وی با بیان این که افراد بهبود یافته بین ۱۸ تا ۶۰ سال و خانم هایی که سابقه بارداری ندارند، می توانند پلاسما اهدا کنند، ادامه داد: کسانی که به صورت متوسط تا خفیف درگیر بیماری بوده اند بودند، شرایط بهتری برای اهدای پلاسما دارند.