مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی جدید را به‌گونه‌ای آغاز می‌کنیم که همه دانش‌آموزان از فرصت آموزش بهره‌مند شوند.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه با اشاره به ۲ سناریوی پیش روی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس استان، از استمرار تولید محتوای علمی و الکترونیکی در بستر فضای مجازی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید از آموزش‌های تلویزیونی مانند سال قبل استفاده خواهد شد و بسته‌های خودآموز آموزشی نیز از طریق مدارس در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون مولدسازی املاک آموزش ‌و پرورش گفت: مهاجرت‌های بی‌رویه که به دلایل مختلف انجام شده و موجب رونق حاشیه‌نشینی شهرها شده است تراکم دانش‌آموزی در مناطق پرجمعیت را بالا برده و کاهش تراکم جمعیت در مناطق روستایی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره امکان اتصال تلویزیون‌های خانگی به شبکه شاد در آینده‌ای نزدیک ادامه داد: مسوولان فنی آموزش ‌و پرورش در حال اجرای این ۲ طرح با کمترین هزینه هستند.

واقعی از الزام مدیران مدارس به مشخص کردن نحوه دسترسی دانش‌آموزان آموزشگاه خود به تلفن همراه، تبلت و اینترنت خبر داد و گفت: این اقدام مدیران آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که به تلفن همراه و اینترنت دسترسی ندارند را به ما داده و کمک می‌کند تا در ارائه خدمات آموزشی به اشکال دیگر سریع‌تر و بهتر عمل کنیم و در اختیار این دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی دریافت هر گونه وجه هنگام ثبت‌نام جز وجوه قید شده در قانون مانند حق بیمه و کتاب درسی را ممنوع دانست و درباره شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: شهریه هر مدرسه در پایگاه اینترنتی آموزش‌ و پرورش وجود دارد و در صورت دریافت شهریه بیش از مبلغ مصوب، تخلف محسوب می‌شود و با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.