امام جمعه موقت بیرجند گفت: رزمایش اخیر نیروهای مسلح و نمایش قدرت موشکی و پهپادی، بیانگر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که دومین هفته متوالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) برگزار شد، افزود: سطح این رزمایش و گستره آن از دریای عمان تا عمق اقیانوس هند و دریای مدیترانه، تنگه باب المندب و تنگه هرمز بزرگترین رزمایش در سال‌های اخیر است.

وی گفت: نمایش قدرت موشکی و پهپاد در این رزمایش جایگاه برجسته‌ای داشت که بیانگر قدرت بازدارندگی نظام است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در موقعیتی که در آمریکا ۲ قدرت با مشکل مواجه هستند و رسانه‌های معاند هم در منطقه و جهان پدیده جنگ را در اذهان می‌پرورانند لازم بود که ایران اسلامی بار دیگر قدرت خود را به جهانیان نمایان کند.

وی اظهار داشت: در این رزمایش موقعیت اقتدار انقلاب اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد و نشان دادیم که آمادگی لازم را در برابر متجاوزان داریم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: جبهه مقاومت نشان داد که این حرکت عظیم متوقف نخواهد شد و به کسانی که امروز از برجام ‌دو و سه حرف می‌زنند پیام روشنی است که ایران اسلامی هرگز در مباحثی همچون موشکی و توان دفاعی ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: نسخه علاج مشکلات کشور برجام نیست بلکه روحیه مقاومت و مدیریت جهادی است و آنچه حاج قاسم به ما درس داد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در اندیشه امام راحل که اندیشه اسلام ناب است ما مرز نداریم و مجموعه‌هایی همچون سپاه پاسداران و ارتش رسالتشان محدود به نظام اسلامی نیست بلکه برای جهان و همه مسلمین به هنگام ضرورت کمک کننده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای با دل دادن به بیگانگان و سرسپردگی مدعیان امروز جهان، حدود الهی را رعایت نمی‌کنند گفت: یکی از خواسته‌هایی که دین از متدینین دارد، این است که حدود اسلام را رعایت کنند و خداوند هشدار می‌دهد که اگر عده‌ای در مقابل جریان نبوی حرکت کردند، محکوم به فنا و نابودی هستند.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: یکی از مسایل روز، مسأله واکسن است که با شیوع ویروس کرونا مطرح شده و قطعا مراکز پژوهشی در ایران اسلامی و کشورهای مختلف به دنبال تولید واکسن هستند.

وی گفت: با واکسنی که توسط آمریکا و دیگر کشورها تولید شد، چند نفر فوت کردند و ۱۹ دی ماه مقام معظم رهبری به عنوان حکم حکومتی فرمودند به آمریکا و انگلیس اعتماد نیست.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری گاهی اینها (کشورهای سازنده واکسن) می‌خواهند واکسن‌ها را روی مردم کشورهای دیگر امتحان کنند و خون‌های آلوده را که به کشور وارد کردند، نباید از یاد برد.

وی گفت: برخی افراد در فضای مجازی می‌گویند این مساله تخصصی است اما در نظر داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب همواره از کارشناسان و متخصصان مشورت می‌گیرند.

وی اظهار داشت: دشمن در دشمنی خودش کم نمی‌گذارد و امروز هم واکسن تولید ایرانی را تحریم کرده است که باید توجه کنیم اندیشه‌های باطل اثر سوء نگذارد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: وقتی حقیقت به وسیله آیات الهی برای مردم روشن است و حجت بر آنها تمام شده، عمل به حدود الهی یک تکلیف است و کسانی که از حق سرپیچی می‌کنند در نهایت نابود خواهند شد.

وی تصریح کرد: دشمن بودن با دشمنی متفاوت است و به تعبیر مقام معظم رهبری کار دشمن، دشمنی است که برای مخالفت و مانع شدن دشمنی می‌کند اما ممکن است انسان معتقد به خدا باشد اما دشمنی کند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: با نهضت پیامبر اکرم (ص) ۲ جریان رقم خورد که در جریان الهی و نبوی به دنبال تحول بشریت است و در جریان دوم عده‌ای صف‌آرایی می‌کنند و مانع تحقق تفکر الهی می‌شوند.

وی افزود: قرآن کریم هشدار می‌دهد که مراقبت کنید زیرا کسانی در جامعه اسلامی دشمنی می‌کنند و امروز استکبار جهانی دشمن است اما کسانی سر سفره دین نشستند و دشمنی می‌کنند که طبق آیه قرآن باید مراقبت شود.