رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در بیش از ۹۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی افزود: روز قدس امسال در روز جمعه بیست و پنجم فروردین مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر جهان و کشور در خراسان جنوبی با حضور گسترده مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی و میعادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس در بیرجند ساعت ۹:۴۵ روز جمعه با اجتماع در میدان ابوذر شروع می‌شود و با طی مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا مسجد امام حسین (ع)، میعادگاه نماز جمعه ادامه می‌یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شعار محوری روز جهانی قدس امسال را “فلسطین، محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی” عنوان کرد و گفت: مردم روزه‌دار و متدین در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور گسترده در این راهپیمایی انزجار خود از آمریکا، اسرائیل و مستکبران عالم را فریاد خواهند زد.

وی افزود: امسال در آستانه روز قدس تحولات بزرگی در حال رخ دادن است و با حرکت‌های شجاعانه جوانان فلسطینی، نشانه‌های زوال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بیش از پیش آشکار شده که با مقاومت ملت مظلوم در عین حال مقتدر فلسطین و حمایت مسلمانان و آزادیخواهان جهان، شر این غده سرطانی از سر مسلمانان عالم رفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به تدبیر امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس در شرایطی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود گفت: این نامگذاری برگرفته از سیره قرآن و پیامبر اکرم (ص) در هدف‌گذاری میان مدت برای مقابله با صهیونیسم جهانخوار بود که این روز را به روز حمایت ملت‌ها از مستضعفین عالم و ملت ایران را به عنوان پرچمدار عدالتخواهی تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: موضع قاطع، انقلابی و اسلامی امام راحل که فرمود «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» باعث جلوگیری از گسترش اسرائیل موجود و موجب آغاز حرکت معکوس و اضمحلال این رژیم منحوس شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ستاد ملی روز جهانی قدس برنامه خود را از مزار شهید القدس سردار  آغاز کرده است گفت: اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، شهید “مرتضی بصیری پور” از شهدایی است که با شلیک مستقیم رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید لذا بناست در برنامه‌های محوری و راهپیمایی روز قدس به صورت ویژه این شهید بزرگوار مد نظر باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور