#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت سلامت سالمندان به عنوان یکی از گروه‌های سنی مهم در برابر ویروس کرونا بسته حمایتی روانی ویژه این قشر به‌زودی در استان توزیع می‌شود.

سید مصطفی حسینی افزود: در این روزها متاسفانه اخبار و مسایلی که مطرح می‌شود بر علیه سلامت روان سالمندان است و اعلام فوت افراد در سنین بالا خیلی راحت در رسانه‌ها عنوان می‌شود در حالی که سالمندان بخش مهمی از جامعه هستند و باید به فکر سلامت روان آنها بود.

وی ادامه داد: اهمیت سلامت روان سالمندان در اخبار این روزها مغفول مانده است و باید اطلاع‌رسانی در این زمینه با دقت بیشتر صورت پذیرد.

حسینی با بیان اینکه آرامش‌بخشی به جامعه بخش بزرگی از مبارزه با ویروس کرونا است تصریح کرد: سالمندان را بیشتر دریابیم.

وی یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد همچنان با تمام قدرت در حال مقابله با موضوع پیشگیری از بیماری و ویروس کرونا هستند و در چند موضوع وارد مراحل جدی شدیم بحث تولید ماسک را با مجوز معاونت غذا و دارو در حال پیگیری هستیم که خط تولید ماسک را به‌ صورت کاملا استاندارد با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار ماسک آغاز خواهیم کرد.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی تصریح کرد: ماسک‌های تولیدی برای پرسنل امدادی و پزشکی و آحاد مردم استفاده خواهد شد و نیز در بخش ضدعفونی معابر و خیابان‌ها با همکاری شهرداری‌ها در کل استان سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و سازمان‌های مردم نهاد بهزیستی محلات را پوشش می‌دهند.

وی بیان کرد: اعضای سمن‌ها شبانه و به صورت داوطلبانه در حال ضدعفونی معابر شهری در سراسر استان هستند و رصد اجتماعی شهرها و تحلیل آن برای انتقال به مسوولان و برنامه‌ریزان در دستور کار سمن‌ها قرار گرفته است.

حسینی قبل از این اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ۵۲ سمن استان فعالیت خود را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اقدامات آموزشی و حمایتی آغاز کردند.

این فعال اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی سازمان‌های مردم‌ نهاد را مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: این مطالبه‌گری هم می‌تواند از نهادهای حاکمیتی هم از نهادهای مردمی باشد بنابراین در بخش مطالبه‌گری برای انجام صحیح اقدامات پیشگیرانه اقدام کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی با اقداماتی مانند تشکیل کمپین‌ها و استفاده از رسانه، اطلاع‌رسانی توسط پایگاه‌های اجتماعی متعلق به سازمان‌های مردم‌ نهاد و ارایه اطلاعات با استفاده از رسانه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در اختیار سمن‌ها قرار گرفته، بخش قابل توجهی از جامعه در جهت آگاهی‌بخشی نسبت به بیماری کرونا زیرپوشش قرار گرفته است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز گذشته (شنبه) به ۸۲ نفر رسید و این بیماری تاکنون ۷ فوتی در استان داشته است.

کرونا که از چین شیوع یافت، به بیش از یکصد کشور دنیا سرایت و تاکنون ۳۱ استان ایران را نیز درگیر کرده است.