مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: آیین میهمانی لاله‌ها و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در ۵۰۰ نقطه از استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدتقی عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دهه فجر امسال رنگ و بوی شهادت گونه دارد و با شهادت سردار سپهبد سلیمانی معاندان نظام باید بدانند خطر شهید سلیمانی به مراتب برای آنها خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

وی ادامه داد: امروزه جایگاه و نقش شهدا و ایثارگران باید در جامعه پررنگ شود زیرا این قشر محوری‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه جایگاه شهدا و ایثارگران در جایگاه واقعی خود در کشور نیست تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار فقط نباید به سخنرانی‌ها محدود شود.

وی ادامه داد: ۱۴ عنوان برنامه محوری در کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر ساماندهی شده است که همزمان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

عزیزی گلباران تمثال مبارک حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد استان، فضاسازی محیطی، شب شعر، برپایی نمایشگاه ایثار و شهادت و اجرای طرح سپاس از فجرآفرینان را از مهمترین برنامه‌های ستاد ایثارگران در دهه فجر بیان کرد.

وی افتتاح پروژه‌های ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدا، یادواره شهدای نیروی انتظامی طبس، یادواره شهدای دانش‌آموز در بیش از ۴۴۵ مدرسه، برگزاری مسابقات تکواندو، تکریم مادران و همسران شهدا و شرکت پرشور ایثارگران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را از مهمترین برنامه‌های پیش رو ذکر کرد.

خراسان جنوبی هزار و ۸۱۸ شهید، ۲۳۰ آزاده و هزار و ۷۰۰ جانباز دارد.