استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن از اقتدار ایران هراس دارد و تلاش می‌کند که دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.

جواد قناعت روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری رسمی از آموزشگاه ۱۲ کلاسه برکت در شهرستان سرایان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته دستاوردهای مختلفی داشته که نسبت به دوران حکومت پهلوی و در مقایسه با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به موفقیت‌های ایران در ساخت واکسن افزود: دوره قبل، دولت‌ وقت همین واکسن را از خارج درخواست می‌کرد اما الان کشور ما صادر کننده واکسن است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ دهه ایران به دنبال عضویت در معاهده شانگهای بود که با استقرار دولت سیزدهم این امر محقق شد.

وی عنوان کرد: در موضوعات پزشکی و سلامت هم دوران پهلوی ضعف‌های زیادی وجود داشت به طوری که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حتی پزشک عمومی نداشتیم اما اکنون پیوند قلب، کلیه و جراحی‌های سنگین و بزرگ علمی را با موفقیت می‌توانیم انجام دهیم و حتی شاهد گردشگری درمانی در کشور هستیم.

قناعت با تاکید بر اینکه روند توسعه کشور رو به جلو است گفت: دشمن همواره درصدد است نقطه مطلوب را برای ما ترسیم کند لذا باید همواره با مقایسه وضعیت فعلی و قبلی توفیقات جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد.

وی افزود: این قیاس‌ها به ۲ شکل دستاوردهای نظام در مقایسه با دوران ستمشاهی پهلوی و موفقیت‌های ایران در رقابت با کشورهای منطقه می‌تواند قابل ذکر باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای آموزه‌های دینی است گفت: مردم بزرگ ایران با انقلاب اسلامی، رژیم پلید و ستمشاهی پهلوی را سرنگون کردند و به جای آن انقلاب دینی و مردمی ایجاد شد.

وی اظهار داشت: تقارن دهه فجر امسال با اعیاد ماه مبارک رجب به جشن‌ها رنگ و بوی دیگر بخشیده و شاخص‌های مدیریتی در دولت و سایر قوا نیز بر مبانی آموزه‌ها و شاخصه‌های دینی است.

قناعت افزود: مبنا و اصل انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی بوده لذا ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اولین رفراندوم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی خط مقدم جبهه جنگ نرم در مقابل استکبار و آمریکا است عنوان کرد: زمانی برای جنگ با دشمن باید کیلومتر راه تا غرب و جنوب می‌رفتیم اما اکنون در چارچوب مدارس و دانشگاه‌ها مشغول جنگ با دشمنان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: آن زمان جنگ سخت‌افزاری بود و جوانان و فرزندان ملت به فرمان امام خمینی (ره) از هر طیف و قشری با هر دین و مذهبی جانانه از میهن دفاع کردند و امروز مدیون خانواده‌های شهدا هستیم که آن روزها فرزندانشان را به قربانگاه فرستادند لذا به واسطه همان رشادت‌ها امنیت در کشور ایجاد شده است.

وی گفت: گرچه پس از جنگ تحمیلی هم تهدیدات نظامی از سوی دشمن وجود داشت اما با درایت رهبر معظم انقلاب و حماسه‌هایی که مدافعان حرم در مقابل داعش رقم زدند امنیت در کشور برقرار شد.

قناعت با اشاره به تدابیر رهبری در مواجهه با مواضع داعش افزود: بیش از ۲ دهه گذشته زمانی که طالبان جنگ در افغانستان را دنبال می‌کردند نیروهای چپ‌گرا و اصلاح‌طلبان آن زمان معتقد بودند که باید به کمک طالبان رفت و حتی در یک اتفاق دیگر که صدام به کویت حمله کرد رئیس وقت مجلس شورای اسلامی به اتفاق یارانش معتقد بود که ایران به نفع عراق وارد جنگ شود اما رهبر معظم انقلاب اجازه چنین کاری را ندادند.

وی گفت: اما همین رهبر، زمان حمله داعش به عراق اجازه ورود به خاک عراق برای جنگ با داعش را دادند تا از تجزیه عراق جلوگیری شود چون یک تهدید بزرگ برای کشور ما محسوب می‌شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تدبیر رهبر انقلاب موجب از بین رفتن تهدید نظامی در زمان حمله داعش شد ادامه داد: به همین دلیل نیروهای انقلابی به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و با فرماندهی سردار سلیمانی اجازه تجزیه عراق را ندادند.

وی یادآور شد: اما اکنون دشمن با جنگ نرم‌افزاری در مدارس، منازل و دانشگاه‌ها فرزندان ما را هدف قرار داده لذا باید برای اقدامات بنیانی در افکار دانش‌آموزان تلاش کرد که فرهنگی غربی بر جامعه تحمیل نشود.

قناعت با اشاره به برافراشته شدن پرچم در مدارس اظهار داشت: قاقده بر افراشته شدن پرچم در مراکز حاکمیتی معمول است اما مدارس هم از این قاعده مستثنی نیست چون اگر در این مراکز دقت نداشته باشیم ممکن است دشمن نفوذ کرده و آرمان‌های انقلاب را مورد هدف قرار دهد.

وی عنوان کرد: دشمن در جنگ سخت با موشک وارد می‌شود اما در جنگ نرم، فکر و ایده جامعه را هدف قرار می‌دهد لذا به دنبال نفوذ در مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند به همین دلیل دشمن چون در حوزه نظامی ناتوان شده از جنگ نرم وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با رهبری مقتدر و همراهی مردم، نظام و انقلاب در مسیر پیشرفت قرار گرفته و تبدیل به الگو شده است ادامه داد: علیرغم اینکه موفقیت های ایران از دیگر کشورها بیشتر است اما دشمن همواره تلاش دارد با پنهان کردن نواقص و مشکلات خود به دنبال پررنگ ضعف‌های داخلی ایران است.

همزمان با پنجمین روز دهه فجر در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان ۲ پروژه راهسازی افتتاح و کلنگ‌زنی شد و یک واحد گلخانه به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی، ۱۳ پروژه شرکت توزیع نیروی برق و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندسازی شهر سه قلعه از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سرایان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

طرح‌های شاخص دهه فجر در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و فردوس نیز طی روزهای گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان‌ها افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.