داستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار جدیت دستگاه های خدماتی در تأمین آب، برق، سوخت و ماشین آلات سنگین شرکت های پیمانکار راه آهن خراسان جنوبی شد

، حجت الاسلام نسائی زهان امروز برای بررسی پیشرفت طرح راه آهن به شهرستان های سربیشه ، نهبندان و قاینات سفر کرد و در این بازدیدها، با قدردانی از تلاش پیمانکاران و اداره کل راه و شهرسازی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی باید برای تأمین ملزومات ۱۵ شرکت پیمانکار فعال در طرح راه آهن استان همکاری کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ متخصص، مهندس و کارگر و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در ساخت راه آهن استان افزود: از ابتدای این پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده و مابقی طلب پیمانکاران این پروژه پرداخت خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت : ضروریست برای این پروژه ملی که هزینه بر و زمانبر است مالکین زمین نیز به اجرای هرچه سریعتر آن کمک کنند و آن دسته از مردم که زمین های آنان در این پروژه قرار گرفته در صورت داشتن سند مالکیت با تعامل با اداره راه و شهرسازی با ارائه سند و توافق، خسارت خود را دریافت کنند و در صورت حل نشدن موضوع، بر اساس قانون و طبق نظر کارشناس به این موضوع رسیدگی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز گفت : عملیات اجرایی پروژه راه آهن استان جلوتر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال انجام است.

مودی افزود:تاکنون زیرسازی مسافت بین بیرجند و یونسی به طول حدود ۷۰ کیلومتر، تکمیل شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ کیلومتر برسد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم بحث تکمیل زیرساخت‌های راه آهن را انجام دهیم.

وی گفت : در این طرح، ایستگاه های مسافری قاین ، بیرجند ، سربیشه و نهبندان از طرف شرکت ساخت زیربنایی حمل و نقل کشور در حال انجام است.
وی گفت : روسازی این پروژه نیز از سمت یونسی به سمت گناباد و خضری بزودی انجام خواهیم شد و با انتخاب پیمانکار عملیات ریل گذاری، ساخت راه آهن را با جدیت بیشتر دنبال می کنیم .

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور