تفاهم نامه جهت تربیت و آموزش به مربیان تربیتی در زمینه کار با کودک، بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و کانون پرورش فکری کودکان استان منعقد شد.

ت الاسلام علی محقی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی- با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کردند.

 

مهدی مظهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این دیدار اظهار داشت: در برنامه های کانون پرورشی به دو مقوله مردمی سازی و مردم محوری توجه داریم چرا که قطعا با توجه به این موضوع پیشرفت خواهیم داشت.

 

وی در ادامه بیان کرد: حوزه مردمی سازی یک حوزه وسیع و نیازمند کار است و کانون ها این ظرفیت را دارند چرا که کار فرهنگی یک کار عمیق است که نیاز به توجه دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: حضور در بین اقشار مختلف کار آسانی نیست و در همه شهرستان ها به غیر از خوسف و زیرکوه نمایندگی کانون پرورش فکری داریم.

 

وی با بیان اینکه نیروهای کانون می توانند کار آموزش را به مربیان تربیتی در روستاها انجام دهند، افزود: این آمادگی را داریم تا با تربیت مربیان در زمینه کار با کودک با مساجد همکاری داشته باشیم و مساجد می توانند در تابستان از ظرفیت کارگاه ها و کتابخانه های سیار هم استفاده کنند.

 

حجت الاسلام علی محقی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار داشت: قطعا با همکاری کانون پرورشی در جهت تربیت مربیان، برنامه ها و خدماتی که در مسجد ارائه می شود با کیفیت تر خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: کانون های فرهنگی مساجد این ظرفیت را دارند را تا با کمک مربیان حوزه کودک سبب جذب آنها به مساجد شوند.

 

گفتنی است: در پایان این دیدار تفاهم نامه جهت تربیت و آموزش به مربیان تربیتی در زمینه کار با کودک، بین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی منعقد شد.

 

در این راستا کارگاه پرورش خلاقیت ویژه مربیان تربیتی مساجد در مرکز استان و سپس شهرستان های اطراف تعریف خواهد شد تا کار با کودک را آموزش ببینند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور