با توجه به ضرورت اطلاع رسانی در زمینه مصرف بهینه گاز طبیعی و  رعایت نکات ایمن در استفاده از این نعمت خدادادی و در راستای مسئولیت های اجتماعی، شرکت گاز خراسان جنوبی اقدامات گسترده ای در این خصوص انجام داده است.

سید محمود هاشمی در تشریح اقدامات انجام شده گفت: با توجه به ورود موج سرما و ماندگاری برودت هوا در کشور و استان، شرکت گاز خراسان جنوبی اقدام به اطلاع رسانی گسترده در زمینه استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: اطلاع رسانی گسترده از طریق مصاحبه با صدا و سیمای استان، پخش تیزرهای ایمنی و آموزشی در فضای مجازی و درج پیام های صرفه جویی و مصرف بهینه به صورت زیرنویس در شبکه استانی از اقدامات اولیه در این زمینه بوده است.

وی در ادامه گفت: نصب بنر و بیلبوردهای حاوی پیام های ایمنی در سطح شهر، چاپ پیام و اخبار مرتبط با مصرف بهینه و ایمن گاز در نشریات استان و ارسال پیامک به مشترکان نیز از دیگر اقدامات انجام شده شرکت گاز خراسان جنوبی می باشد.

هاشمی همچنین از پایش دمای ادارات دولتی توسط بازرسین شرکت گاز خراسان جنوبی برای رعایت کنترل مصرف گاز در ارگان های دولتی خبر داد و افزود: در راستای انجام مأموریت مذکور به صورت منظم و روزانه بازرسان شرکت گاز استان با مراجعه به ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی نسبت به پایش و کنترل دمای مصرف گاز طبیعی در ادارات (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام و جریان گاز اداراتی که از مفاد بخشنامه پیروی نمی کنند، پس از اخطار قطع می گردد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی برای پرسنل ادارات دولتی خبر داد و افزود: کارشناسان شرکت گاز  با حضور در ادارات و سازمان های دولتی، آموزش های لازم جهت نکات ایمن و استفاده بهینه از گاز طبیعی را ارائه می نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش یکی از شهرستان های استان، از طریق ظرفیت های سامانه شاد نسبت به اطلاع رسانی به مدیران مدارس جهت رعایت ابلاغیه کنترل مصرف گاز اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین از اجرای طرح سفیر ایمنی گاز در روستاهای استان خبر داد و افزود: این طرح یکی از ابتکارات شرکت گاز خراسان جنوبی است و کارشناسان شرکت گاز با حضور در روستاها و با رعایت فاصله اجتماعی نسبت به آموزش نکات ایمن و استفاده بهینه از گاز طبیعی برای مردم اقدام می نمایند.