#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

با همکاری مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،حالا اندکی حال کرونایی استان بهتر است، اما این به معنای عادی انگاری کرونا نیست و همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا الزامی است.

 

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی  گفت: در یک برهه زمانی موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا ۲ الی ۳ برابر میزان بروز موارد جدید در سراسر کشور بود که خوشبختانه در هفته اخیر این آمار کاهش داشته است.

او افزود: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲.۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان به ثبت رسیده است که نسبت به آمار گذشته به وضعیت مطلوب تری رسیده ایم.

شریف زاده بیان کرد: معیار رنگبندی شهر‌ها بر اساس تعداد موارد بستری ۱۴ روز گذشته در بیمارستان‌ها بوده که شهرستان طبس به دلیل اینکه میزان این بستری‌ها از سقف میانگین استانی بالاتر بوده است، رنگ قرمز به خود گرفته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و پهن شدن بساط دورهمی‌ها و شب نشینی‌های دوستانه و فامیلی توصیه می‌کنیم مردم از شب نشینی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

او ادامه داد: با توجه به همکاری خوب هم استانی‌ها در رعایت دستور العمل‌ها و اجتناب از دورهمی‌ها، انتظار داریم تا شب یلدا نیز همین رویه ادامه یابد.