رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه جاری در استان آغاز و تا ۱۰ مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

داود شهرکی با اشاره به اینکه با فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می یابد، بیان کرد: در همین راستا بمنظور بازرسی و نظارت بر قیمت، تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات اولویت دار این ایام طرح نظارتی ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

 

شهرکی با بیان اینکه در این طرح ۴۰ بازرس در غالب ۲۰ تیم کار نظارت بر بازار را انجام خواهند داد، عنوان داشت: همچنین ۶۰۰ ناظر افتخاری در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

 

وی جلوگیری از هر گونه کمبود، افزایش غیر منطقی قیمت ها و ممانعت از عرضه انواع اقلام نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق درسطح بازار وهمچنین بروز تخلفات احتمالی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در این طرح بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر و نوشت افزار نظارت جدی خواهد شد، افزود: نظارت ویژه بر تعیین و رعایت نرخ سرویس های ایاب و ذهاب مدارس، ممانعت از توزیع اجباری سایر اقلام نوشت افزار به همراه دفاتر دانش آموزی، نظارت بر پایانه مسافربری و آژانس های درون شهری با توجه به افزایش تقاضا در سفرهای دانشجویی و تردد دانش آموزان و جلوگیری از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از مردم خواست هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم عرضه را به تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش نمایند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله