?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۰ درصد محصولات گلخانه ای خراسان جنوبی به دیگر مناطق صادر می شود.
دکتر مرتضوی با بیان این مطلب در مراسم افتتاح واحدهای گلخانه ای شهر خوسف، خاطرنشان کرد: براساس آمارهای ارائه شده حدود ۴۰ درصد محصولات در خراسان جنوبی مصرف می‌شود و مابقی آن به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می گردد.
?وی با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود در خراسان جنوبی عنوان کرد: در این سفر فرصتی پیش آمد تا بازدید و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی را داشته باشیم.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای محمدیه خوسف از جهات مختلف حائز اهمیت است، گفت: این شهرک به تولید محصولات کشاورزی دانش‌بنیان موصوف است که براساس گزارش‌های ارائه شده در سال بالغ بر هزار و ۸۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کند.
?مرتضوی با بیان اینکه ریزش محصولات گلخانه‌ای در این شهرک اندک و محدود است، گفت: فرصت شغلی مناسبی در این شهرک گلخانه‌ای ایجاد شده و چنین شهرک‌هایی معدل بهره ‌وری است چرا که با هزینه‌های اندک تولیدات بسیار مناسبی خواهیم داشت.
?وی افزود: متأسفانه به لحاظ خشکسالی‌ ها شاهد ریزش اشتغال در حوزه کشاورزی هستیم اما خوشبختانه خراسان جنوبی، هم در کشت گلخانه‌ای هم در تولید محصولات مزیت‌دار مانند زرشک و عناب گوی سبقت را از دیگران ربوده است.
?به گفته وی؛ خراسان جنوبی در صنعت دام و طیور نیز خدمات ارزنده‌ای را به مردم بومی و استان‌های همجوار ارایه کرده است.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: شهرک‌های کشاورزی قابلیت تکثیر در همه شهرستان‌ها را دارند لذا هم شرکت‌های سهامی زراعی قابلیت توسعه دارند و هم باید با توجه به اقلیم و کم‌آبی بستر مناسبی برای افزایش شهرک‌های گلخانه‌ای ایجاد شود.
?مرتضوی گفت: احیای قنوات هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بوده که اقدامات خوبی در این راستا با همت استاندار و دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی گفت: دهه فجر علاوه بر اینکه یادآور یاد و بیانگر راه امام خمینی (ره) است، فرصتی برای تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود.
?مرتضوی افزود: دهه فجر فرصتی برای معرفی خدمات مختلف در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی بوده که به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.
?وی ادامه داد: حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان یک نعمت است از تلاش‌های استاندار ساعی و سختکوش همچنین نمایندگان استان در مجلس برای همراهی با برنامه‌های دولت تشکر می‌کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور