مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کویر به نسبت سال‌های گذشته بسیار رونق یافته است، گفت: در قالب همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت می‌توانیم نگاه‌های عمیق‌تری از گردشگری کویر را در مقالات ارسالی به این همایش بیابیم.

اظهار کرد: باید با برگزاری نشست‌های علمی راه برون رفت از مشکلات را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است موضوع گردشگری را رقابت پذیر کرده که این امر با توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل امکان پذیر است، افزود: در استان ۴۵ اقامتگاه بوم گردی فعال داریم که بیش از ۶۰ درصد این اقامتگاه‌ها در مجاورت روستاهای کویری استان فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند رکن توسعه است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از توان علمی و اندوخته‌های علمی دانشگاه در مسیر توسعه بهره گیرند و همایش‌هایی مانند همایش کویر لوت نقطه آغاز این امر است.

رمضانی با بیان اینکه بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار کرد: با برگزاری این گونه همایش‌ها قابلیت استان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین کمپ کویر استان در روستای دهسلم با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان، افزود: هم اکنون طرح‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاهای شامل؛ دهسلم، چاهداشی، حیدرآباد و چهارفرسخ اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کویر به نسبت سال‌های گذشته بسیار رونق یافته است، خاطرنشان کرد: در قالب همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت می‌توانیم نگاه‌های عمیق‌تری از گردشگری کویر را در مقالات ارسالی به این همایش بیابیم.

رمضانی یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی تلاش شود تا سرمایه‌گذاری‌ها برای سرمایه گذاران ارزان تر شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله