معاون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: در راستای تدوین طرح جامع گردشگری و شناسنامه‌دار کردن مناطق گردشگری فعالیت‌های موثری شکل گرفته است.

مرتضی عربیاظهار کرد: فاز اول مطالعات طرح جامع گردشگری که شناخت وضعیت موجود استان بوده، مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در بحث شناسنامه‌دار کردن مناطق گردشگری مکان‌هایی که دارای جاذبه گردشگری هستند و زیرساخت‌ها نیز در حاشیه آن‌ها فراهم شده است.

معاون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: چهار اثر ثبت در فهرست میراث جهانی و ده‌ها اثر در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند.

واگذاری ۴ پروژه گردشگری شهرستان بیرجند تا پایان سال ۹۸

حسنعلی فولادی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند نیز به ایسنا گفت: در دومین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند واگذاری ۴ پروژه گردشگری تا پایان سال ۹۸ تصویب شد.

وی افزود: این واگذاری شامل مدیریت، نگهداری و بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری بند امیر شاه و آبشار گیوک و همچنین خانه‌های تاریخی راعی فرد و کوزه گران با هدف کاربری گردشگری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند اظهارکرد: مراحل اجرایی کار پس از تنظیم و تایید دستورالعمل نوع و نحوه کاربری و کارشناسی مالی پروژه‌ها از طریق مزایده عمومی به انجام خواهد رسید.

فولادی خاطرنشان کرد: پس از مزایده عمومی و انعقاد تفاهم‌نامه یا اجاره‌نامه، تسهیلات کم بهره از محل کمکهای فنی و اعتباری به بهره برداران و سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.