مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ طرح اقتصادی اجتماع‌محور با پرداخت ۳۵۱ میلیارد تومان تسهیلات در این استان اجرا و برای هفت هزار و ۸۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

سید مجتبی موسوی افزود: پایدارسازی اشتغال ایجاد شده در سال‌های گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور از طریق شبکه مجریان و تسهیلگران در حال انجام است و کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغالزا نیز توسط این ستاد دنبال می‌شود.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در قالب طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور، طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور و طرح‌های اقتصادی تسهیلات‌محور تاکنون در مجموع هفت هزار و ۹۷۵ طرح را در استان خراسان جنوبی با ظرفیت اشتغالزایی ۳۳ هزار و ۱۲۰ نفر و پرداخت هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان اجرا کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۲ طرح اقتصادی بنگاه‌محور با پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات، ۷ هزار و ۲۸۰ طرح اجتماع‌محور سحاب با پرداخت ۸۰۶ میلیارد تومان تسهیلات، ۲۱ طرح تسهیلات‌محور با پرداخت ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات و یک طرح کارگاهی با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۴۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجراست.

موسوی گفت: این تعداد شامل ۲۹ مدرسه، ۶ مسجد، طرح‌های بهداشتی و بیمارستانی، آبرسانی، بازسازی و تجهیز مدرسه، احداث خانه عالم و مسکن محرومان است که برنامه‌ریزی ما این است تا پایان سال جاری ۶۰ درصد این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: تدوین سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تاکنون ۴۰ درصد این اعتبار در راستای ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان مرزی هزینه شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: این ستاد در راستای اشتغال مردم نهبندان تاکنون هزار و ۴۰۳ طرح اشتغالزایی را با پرداخت ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات و ظرفیت اشتغالزایی چهار هزار و ۲۰۰ نفر اجرا کرده است و در سال جاری پرداخت ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجراست افزود: در قالب اجرای این طرح، شناسایی و شبکه‌سازی هزار متقاضی روستایی پرورش شتر، چهار هزار متقاضی پرورش دام سبک و آموزش علمی و عملی پرورش شتر با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی، معاونت دام و دامپزشکی انجام شده است.

موسوی گفت: در قالب اجرای طرح هاب شتر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای اجرای تفاهم‌نامه تاکنون پرداخت شده است و اخذ مجوز واردات دام از پاکستان و افغانستان و قرارداد با شرکت‌های خصوصی نیز انجام شد.

وی بیان کرد: تامین و واردات ۵۰۰ نفر شتر و ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک توسط شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر و ۷۵ هزار دام سبک توسط دامداران انجام شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بزرگترین قرنطینه دامی کشور با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ نفر شتر در نهبندان احداث شد افزود: همچنین توسط این ستاد در طرح هاب شتر سه مرکز جمع‌آوری شیر در استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت کشتارگاه تیپ چهار و ساخت بازار دام در شهرستان‌های طبس و زیرکوه در حال انجام است گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه، هزار تن کاه و یونجه برای متقاضیان در سال جاری توسط این ستاد تامین شد همچنین واردات کاه اولین بار از افغانستان به ظرفیت پنج هزار تن انجام شده است.