نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: همه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی را که دارید، برای مردم به‌کار گیرید زیرا خدمات دارای منشاء خیر برای مردم، همواره ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار «حمید ملانوری» استاندار جدید خراسان جنوبی افزود: باید قدر فرصت‌هایی را که برای خدمت به مردم فراهم می‌شود، دانست.

وی گفت: در سال‌های گذشته یکی از مسوولان محترم و ارشد در استان حضور داشت که کار و وظایف قانونی خود را بدرستی انجام می‌داد و مردم هم به او علاقه‌مند بودند؛ مدتی بعد از اتمام مسئولیتش در استان، نقل کرد که بعد از تمام شدن مسئولیت متوجه شده بود که خیلی کارهای دیگر را می‌توانسته برای مردم با توجه به اختیاراتی که داشته انجام دهد در حالی که قانون تکلیف نکرده اما خلاف قانون هم نبوده ولی مورد اقدام قرار نگرفته و اکنون که فرصت از دستم رفته، ناراحت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر فردی که مسئولیتی را قبول می‌کند، آینده جامعه یا اشخاص گره می‌خورد به اینکه چگونه افراد مسئولیت خود را انجام دهند و قبول این مسئولیت‌ها مانند بذری است که کاشته شود و بعد از مدتی باید محصول را برداشت کرد.

وی ضمن خوشامدگویی به استاندار جدید خراسان جنوبی افزود: در ایام خوبی آمدید و چه به لحاظ همجواری و چه آگاهی‌های مسئولیت‌های تخصصی که داشتید، شرح مختصر خوبی دادید و امیدواریم موفق باشید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عمر که در اختیار ما نیست، با همین فواصل مختلفی که به کارهای گوناگون مشغول می‌شویم، می‌گذرد اما از آن فقط یک چیز باقی می‌ماند و بقیه رفتنی است لذا هر عملی که براساس عبودیت خدا انجام شود، ماندنی است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای رفع مشکلات استان، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی هماهنگی و همکاری وجود دارد و مشکلی از این جهت ندارید.

امام جمعه بیرجند گفت: مردم خراسان جنوبی که اشاره کردید بسیار با فرهنگ، صبور و با وجود همه مشکلاتی که دارند بنابر شاخص‌های مختلف وقتی گزارش‌های مسوولان می‌رسد، همکاری مردم بیشتر است و دریغ ندارند، چون ایمان دارند.

وی اظهار داشت: امیدوارم حضور شما در استان منشاء خیر باشد و به برکت این ایام که از سیره نبوی و امام صادق (ع) است، بعد از دوران مسئولیت، خاطرات شیرین، مفید و پایدار برای مردم بماند.

«حمید ملانوری» که در جلسه روز یکشنبه (۱۱ آبان ماه) هیات دولت به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد، امروز – پنجشنبه – با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

استاندار خراسان جنوبی شامگاه دیروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شد و مورد استقبال معاونان استانداری، اعضای شورای تامین استان خراسان جنوبی و جمعی از مدیران ستادی قرار گرفت.

«محمدصادق معتمدیان» استاندار سابق خراسان جنوبی که از آذر ماه ۹۷ در این استان مسئولیت داشت، روز یکشنبه (۲۷ مهر ماه) در جلسه هیات وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

حمید ملانوری متولد ۱۳۵۱ شهرستان انار استان کرمان است و مدرک کارشناسی الهیات و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دارد.

وی از سال ۱۳۹۷ تا پیش از انتصاب به عنوان استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور بود و بخشدار انار، شهردار بهرمان، معاون استاندار و فرماندار ویژه رفسنجان، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان، سرپرستی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان را در سوابق خدمتی خود تجربه کرده است.