معاون بانک توسعه تعاون و نماینده صندوق ضمانت توسعه بخش تعاون خراسان جنوبی گفت: بانک توسعه تعاون در پنج سال اخیر سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به بخش تعاون استان پرداخت کرده است.

حسین کاملی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در مجموع در این مدت بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شده که بخش عمده این تسهیلات مربوط به بخش تعاون از جمله اتحادیه‌ها، شرکت‌ها و اعضای تعاونی‌های استان بوده است.

وی بیان کرد: از زمان تاسیس بانک توسعه تعاون، این بانک موظف است حداقل ۷۰ درصد اعتبار خود را به بخش تعاون اختصاص دهد.

معاون شعب بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی با اشاره به توسعه فعالیت‌های روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های سال گذشته در استان اظهار داشت: در این زمینه ۳۸۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال به فعالان اقتصادی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در کنار بانک توسعه تعاون ایجاد شده است تصریح کرد: یکی از عمده فعالیت‌های این صندوق، همگرایی و همسویی در رفع مشکلات مالی تعاونی‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم گفت: این استان کمترین میزان مشکلات را در بحث تعاونی‌های کشور دارد که این نشان از اقدامات خوبی بوده که انجام شده است.

حسین خوش آیند از اتاق تعاون به عنوان قوی‌ترین نهاد مردمی بخش تعاون در کشور یاد کرد و افزود: کمک به بهبود فضای کسب و کار استان، توسعه صادرات، ساماندهی و هماهنگی بین تعاونی‌ها و ایجاد فضای تعامل و همکاری با سایر بخش‌های اقتصادی استان از جمله اهداف اتاق تعاون است.

وی تصریح کرد: در طول سه سال اخیر برگزاری هشت نمایشگاه منطقه‌ای و استانی، حضور در ۴۲ جلسه، صدور و تمدید ۲۲ کارت بازرگانی، انجام ۳۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی از جمله اقدامات اتاق تعاون در استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طی ۳ سال گذشته انجام امور ثبت و تعمیرات ۲۵۴ تعاونی، ایجاد بانک اطلاعاتی تعاونی های استان انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اتاق تعاون در سال جاری یادآور شد: برگزاری نمایشگاه تولیدات محصولات تعاونی استان در داخل و خارج کشور در دستور کار است و حمایت، هدایت و پشتیبانی تعاونی‌ها نیز انجام می‌شود.

خوش آیند با بیان اینکه آموزش، زیربنای توسعه نیروی انسانی است یادآور شد: تلاش داریم آموزش‌هایی برنامه‌ریزی شده در اتاق تعاون هدفمند باشد و گواهینامه بین‌المللی به افراد ارائه شود.