مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با تخصیص ۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شده است.

، محمد عرب در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد افزود: سال گذشته ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال برای مددجویان و ۵۰ درصد برای دهک‌های پایین یک تا پنج جامعه بود ولی امسال دهک شش و هفت را هم شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم در حوزه اشتغال آموزش بوده که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر از مددجویان استان برای ورود به بازار کار آموزش دیده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۱ هزار مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی تولید شد .

وی افزود: در زمان حاضر۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو در استان تحت پوشش بوده و کمک هزینه تحصیلی با آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سه هزار و ۹۶۰ سری جهیزیه با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال در استان توزیع شده است و در حال حاضر نوبت برای جهیزیه در استان برای زوج های تحت پوشش امداد نداریم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱ هزار و ۴۸۶ قلم لوازم ضروری در بین مددجویان و نیازمندان استان گفت: اعتبار این اقلام ۵۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت حمایت ماهانه ۴۲۹ میلیارد ریال به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۶۹ خانوار آمار مستمری بگیر کمیته امداد استان در ۲ ساله دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل از آن کاهش یافته است.

عرب یادآور شد: جشن خودکفایی این مددجویان تا آبان ماه با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه های کاری کمیته امداد، صندوق قرض الحسنه امداد است، خاطرنشان کرد:از ابتدای دولت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در بخش‌های مختلف به ۲۰ هزار نفر از خانواده ها پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی به همکاری ۴۷ وکیل نیکوکار با این نهاد اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته ۲۷۰ مددجو از خدمات حقوقی امداد بهره‌مند و ۳۱۴ اقدام حقوقی برای آن‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به روش‌های پرداخت نوین کمیته امداد در حوزه صدقات، هم گفت: در دولت سیزدهم تاکید بر توسعه روش‌های الکترونیکی(QRکد ، کد ussd، اینترنتی و…. ) در جذب منابع و تامین بیش از ۷۴ درصد منابع نقدی از این طریق بوده است.

عرب ادامه داد: علاوه بر این توسعه شوراهای زکات روستایی با محوریت معتمدان روستا به تعداد ۳۷۲ شورا در زمینه فرهنگ سازی و جذب زکات از دیگر فعالیت‌های این نهاد برای توسعه مشارکت‌های مردمی بوده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور