#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دنیای پرآشوب، امنیت یکی از شاخصه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است گفت: فیض این امنیت نصیب همه مردم می‌شود و نقش نیروهای مسلح و فواید مستقیم و غیرمستقیم آنها برای کل نظام و مردم است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اسلام ناب اگر جنبه عملی پیدا کند همه مسائل حل می‌شود.

وی بیان کرد: همانگونه که سید جمال الدین اسدآبادی در مصر در آن تاریخ افراد دلسوز را جمع و خیلی گریه کردند که از خدا باید عذرخواهی کنیم که دینش را حفظ نکردیم.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: معمولا اینگونه است که در هر کار و عمل یا کارگاهی، آن مسوول، مدیرعامل یا مهندس مربوطه هر چه که می‌گوید زیرمجموعه دقیقا عمل می‌کنند، در همه جا کارشناس وقتی حرفی می‌گوید بدون حرف عمل می‌کنند اما در مسائل دینی اینگونه نیست یعنی بعد از آنکه کارشناس نظر اسلام را گفت به صورت گزینشی و میلی رفتار می‌شود و درد مسلمانان از صدر اسلام نسبت به گفته‌های خود پیامبر اکرم(ص) این بوده و تبعیت گزینشی است.

وی تصریح کرد: اگر تبعیت از اسلام به تمام معنا انجام شود در اولین فرصت همه مشکلات حل است اما گزینشی عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با اشاره به اینکه علما ورثه انبیا هستند و یکی از جاهایی که به صورت نسبی اما در حد بالا به عنوان شاهد قضیه، آقایان علمایی هستند که در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ورود کرده و خدمت می‌کنند.

وی افزود: نتیجه آن را می‌بینید که تفاوت این علما با بقیه علمای جامعه این است که محیطی که اینها کار می‌کنند محیط منضبط است، نیروهای مسلح در هر سازمانی قانونمند و نظام‌مند تربیت می‌شوند بنابراین درصد اجرا و عمل آنان خیلی بالاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه بر اساس ایمان اجرا می‌شود و دشمن هم این را می‌داند، افزود: نیروهای مسلح بر اساس اعتقاد و انضباطی که دارند روی حرفشان تا پای جان می‌ایستند.

وی تاکید کرد: اگر همه سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به کار کارشناس دینی و وظیفه عقیدتی و ایمانی ملتزم شوند ، همه مشکلات را حل شده می‌بینیم چون مشکلات زاییده کار ما، جامعه و روزگار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: انقلاب یعنی خود مردم، دشمن بر آنان مسلط بوده و دین و ناموس فرهنگ و همه چیز آنان تحت سلطه استعمارگران خارجی و استبداد داخلی بود و مردم این را برنتافتند و انقلاب کردند.

وی افزود: مردمی که انقلاب کردند پای حرف خود هستند و به دشمن اجازه دخالت نخواهند داد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به تغییر و تحولاتی مسوولان در استان گفت: تغییرات، تحولات و جا به جایی‌ها یک مساله رایج است و در مناطقی که از مرکز فاصله دارد حجم کارها زیاد و نیرو کم است.

وی افزود: افرادی که از مسوولیت سازمانی به صورت رسمی کنار می‌روند در عمل از تجربیات آنها استفاده می‌شود اما همچنان کارها روی زمین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امثال این افراد اگر دهها نفر هم باشند مردم به آنها نیاز دارند، بهرحال هر فردی از مرکز به این مناطق مرزی به هر دلیلی اعزام شود دست او را می‌بوسیم.