#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تداوم ناپایداری‌های جوی در این استان از امروز دمای هوا نیز پنج تا هشت درجه کاهش دارد.

جواد نخعی  افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا صبح فردا ناپایداری‌های جوی در منطقه به‌صورت افزایش ابر، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار خفیف تا ملایم باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین در ارتفاعات مرکز و شمال شرق استان بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: تغییرات دما که در ۲۴ ساعت گذشته افزایشی بود، از امروز تا اواسط هفته جاری کاهش دما محسوس و قابل ملاحظه است.

وی افزود: در این مدت دمای هوا پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و تشدید سرما و یخبندان به‌ویژه برای مرکز و شمال شرق استان قابل پیش‌بینی است.

نخعی گفت: مصرف بهینه سوخت، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در سفر و تنظیم دمای سالن‌های پرورشی دام، طیور و گلخانه‌ها از مهمترین توصیه‌ها است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) صادر کرد.