معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از امکان خرید اینترنتی و حضوری از کتابفروشی های کشور با یارانه اختصاصی برای هر کدملی خبر داد.

محمود رمضانی گفت: سامانه خرید از کتابفروشی ها در راستای دستیابی به اهداف دولت مردمی در زمینه تحقق عدالت فرهنگی و نیز حمایت از کتابفروشی‌های سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به نشانی “c.ketab.ir” توسط موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» راه اندازی و به مدت سه ماه مشغول فعالیت می باشد.

وی با اشاره به نحوه اختصاص یارانه به هر کد ملی در این راستا افزود: در این سامانه به هر کد ملی که سیم کارت تلفن همراه به نام آن شخص ثبت شده باشد یک میلیون ریال یارانه خرید کتاب تعلق می گیرد و خریداران می توانند با مراجعه به  نشانی “c.ketab.ir” زمان ثبت نام کتاب های مورد نظر خود را از کتابفروشی های عضو خریداری و با پرداخت صرفا ٨ هزار تومان برای هر بسته پستی از هر نقطه کشور کتاب های خریداری شده را در نشانی ثبت شده تحویل بگیرند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر فروش مجازی، به منظور رونق بیشتر فضای فیزیکی کتابفروشی‌ها امکان فروش حضوری نیز از ۶ تا ۱۰ اسفندماه سال جاری فراهم شده است و دوستداران کتاب می توانند در تاریخ یاد شده با مراجعه به کتابفروشی های عضو سامانه “خرید از کتابفروشی” از یارانه اعتباری اختصاص یافته به کد ملی خود استفاده کنند.

گفتنی است کتابفروشی های عضو این سامانه در استان به شرح ذیل می باشد:

” ۱- پاتوق کتاب بیرجند، ۲- کتاب شهر ایران بیرجند، ۳- به نشر  بیرجند، ۴- کتابسرای سیمرغ بیرجند، ۵- اندیشمند بیرجند، ۶- کیدی بوک طبس، ۷- کتابستان معرفت قاین”

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور