به منظور هر چه بهتر برگزار شدن دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی جلسه ای با حضور معاون صنایع دستی، کارشناسان صنایع دستی، روابط عمومی و رییس اداره میراث فرهنگی بیرجند در محل اداره کل میراث فرهنگی در تاریخ ۱۹ مهرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ حسن عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل گفت: این نمایشگاه ۱۹ آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان با حضور تمام استان‌های کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: شناخت و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور و فروش صنایع‌دستی از اهداف کلی نمایشگاه صنایع‌دستی است و برای نمایشگاه ۱۰۵ غرفه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است.

عباس‌زاده بهره‌گیری از صنایع دستی روستایی و عشایریی و استفاده از شاخص های بومی و بکر را از جمله رویکردهای این نمایشگاه برشمرد.

وی گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه ۴ کمیته شامل کمیته اجرایی، کمیته تدارکات و پشتیبانی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته حراست و انتظامات در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل گفت:  دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان با هدف معرفی و ایجاد فضای تبادل تجربیات بین هنرمندان در آذر ماه سال گذشته برگزار شد که ۱۰۵ غرفه شامل مشاغل سنتی شهرستان‌های استان و استان‌های شرق کشور بود و خوشبختانه رضایت بالای مردم و مسئولین را در برداشت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع‌دستی متعددی از قبیل گلیم‌بافی، سفالگری، آهنگری، صنایع چوب، سنگ‌های تزیینی و قیمتی به نمایش گذاشته شد که هنرمندان ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی (بیرجند، قاین، خوسف، طبس) از نزدیک به ارائه صنایع‌دستی این شهرها اقدام و ۵۰ غرفه با تولید زنده فعالیت داشتند. غرفه داران با فروش و سفارش تولید محصولات صنایع دستی با به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشتند.

معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون دو نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت منطقه‌ای و یک نمایشگاه صنایع‌دستی به‌صورت سراسری در استان برگزار شده است و با برگزاری هر چه بهتر دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان، باید مهمان نوازی که یکی از شاخصه های ویژه فرهنگی مردم استان است، را به خوبی به نمایش بگذاریم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله